معاون وزیر بهداشت خبر داد:

یک دوره انحصار برای تولید داروی ایرانی

معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو، گفت: برای داروهایی که اولین بار در کشور تولید شوند، یک دوره انحصار جهت حمایت از نوآوری،‌ فناوری و تولید در نظر خواهیم گرفت.
کد خبر: ۷۹۵۷۳۱
یک دوره انحصار برای تولید داروی ایرانی

دکتر رسول دیناروند در حاشیه مراسم افتتاح خط تولید یک شرکت دارویی، با بیان اینکه ما پشتیبان شرکت های داخلی هستیم، گفت: در حال حاضر در یک بزنگاه مهم تاریخی قرار داریم اگر مذاکرات هسته‌ای به نتیجه برسد و تحریم‌ها برداشته شود یک فرصت خوب برای شرکت های ایرانی ایجاد خواهد شد که در عرصه بین المللی خودنمایی کنند.

وی با تاکید بر لزوم بهره‌مندی از فرصت‌هایی که برای شرکت های داخلی فراهم می شود، افزود: ما واقعا در برخی زمینه‌های علمی پیشتاز هستیم و دستاوردهای فناورانه ما بسیار بالاست و همه این‌ها در حالی است که تحریم‌ها علیه ما وجود دارد. با این حال امیدواریم که اگر این فرصت تفاهم ایجاد شود بتوانیم به خوبی از آن استفاده کنیم.

دیناروند با اشاره به محدود بودن بازار داروسازی کشور، اظهار کرد: بازار دارویی ما حدود چهار میلیارد دلار است یعنی سرانه هر ایرانی حدود ۵۳ دلار بوده که عدد پایینی است اما امکان توسعه این بازار وجود دارد. چرا که سیاست های دولت در عرصه حمایت از تولید است و توسعه بازار ما در خدمت تولید است.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به استفاده از روش قیمت‌گذاری مقایسه‌ای برای حمایت از شرکت‌های تولید دارو، گفت: در حال حاضر درباره داروهای خارجی روش ما مبتنی بر قیمت‌ تمام شده است، اما برای شرکت‌های داخلی که دارو تولید می‌کنند این روش‌ را به کار نمی‌گیریم و از روش قیمت‌گذاری مقایسه‌ای استفاده می‌کنیم تا آسیبی به آنها وارد نشود.

وی افزود: برای داروهایی که اولین بار در ایران تولید شوند امکان یک دوره انحصار را جهت حمایت از نوآوری،‌ فناوری و تولید در نظر خواهیم گرفت. از طرف دیگر سیاست‌های حمایتی دولت از بیماران هم به طور جدی وجود دارد.

دیناروند با اشاره به پوشش بیمه ای ۹ میلیون ایرانی فاقد بیمه در سال گذشته، اظهار کرد: در حال حاضر تقریبا همه مردم ایران بیمه هستند و دسترسی به خدمات دارویی و درمانی وجود دارد بطوریکه در سال گذشته دو هزار میلیارد تومان از داروهای گران قیمت حمایت کردیم.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها