روزنامه خندان

"زنان" و "آکواریوم"

طنز در روزنامه های کشور کم پیدا می شود و این یعنی روزنامه ها کم لبخند می‌زنند و آنها که روزنامه می‌خوانند هم به تبعیت از رسانه محبوب شان کمتر می خندند. حکمت ستون روزنامه خندان، در این است که طنز همه روزنامه های کشور را جمع کنیم و در جام جم آنلاین برسانیم به دست تان تا هر صبح، دستکم در اینترنت گردی روزانه، لبخندی روی لب تان بنشیند.
کد خبر: ۷۹۵۵۶۹
"زنان" و "آکواریوم"

سیاست روز : "زنان" و "آکواریوم"

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست: نوید بهبود شرایط هوایی را به مردم می‌دهیم.
در زمان پادشاهی هوخشتره به اینگونه وعده‌ها چه می‌گفتند؟
الف) وعده‌های هوایی
ب) وعده‌های پا در هوا
ج) وعده‌هایی هوا و هوسی
د) وعده‌های اسمش را نبر

" معاون رئیس‌جمهور در امور زنان: سقف‌های شیشه‌ای" و "کف‌های چسبنده"‌ای مانع ارتقای زنان در جایگاه درست می‌شود.
عبارت زیر یادآور کدام یک از گزینه‌های زیر است؟
الف) برادر جواد لاریجانی
ب) فامیل دور
ج) آکواریوم
د) قیر و قیف

عیسی کلانتری: به طور متوسط مردم سالانه ۷۰ درصد آب ذخیره شده را برداشت می‌کنند و به مصارف مختلف می‌رسانند.
منظور از مردم در عبارت فوق چیست؟
الف) یک سری عوامل استکباری که به شکل ددمنشانه‌ای آب‌های ذخیره شده را در آسیاب دشمن می‌ریزند.
ب) یک سری آبدزدک از خدا بی‌خبر که از طرف دشمنان اجیر شده‌اند.
ج) یک سری از عوامل موساد و سیا که به زودی شناسایی و دستگیر می‌شوند.
د) یک سری از سرسپردگان جریان انحرافی و عوامل وابسته به سران فتنه که با "انقلاب آبی" قصد براندازی دارند.

شرق : همه نمایشگاه‌ها زیر سر ناصرالدین‌شاه بود

در تاریخ ایران همیشه میل به نمایش‌دادن زیاد بوده است. مثلا داریوش می‌کوبید تا آن‌ور دنیا می‌رفت که کشورگشایی‌ا‌ش را نشان دهد. بعد می‌گفت من فقط آمده بودم کشورم را بگشایم و حالا که این کار را کردم، دیگر برمی‌گردم و شما کار خودتان را بکنید.

ناصرالدین‌شاه هم که می‌دانید چه‌کار می‌کرد. در حالی که اگر اهل نمایش‌دادن نبود، می‌توانست به‌جای راه‌انداختن آن دکان، یک کامیون بخرد و شهر‌به‌شهر برود مسافرت و این‌طوری، هم باعث می‌شد چرخ اقتصاد بچرخد، هم پول را در کشور پخش کند و هم از تمرکز همه امکانات در تهران جلوگیری کند.
دقت کنید، اگر میل ناصرالدین‌شاه به برگزاری نمایشگاه در کاخ نبود، الان همه چیز در تهران متمرکز نشده بود و مثل همه‌جای دنیا، همه امکانات در کشور توزیع شده بود. مثل تجربه موفق سفرهای استانی که کمترین حسنش این بود که دست‌کم هفته‌ای چندروز مسئولان در تهران نبودند و تهرانی‌ها آنها را دعا می‌کردند. پس متوجه شدیم برگزاری نمایشگاه در ایران یک ریشه تاریخی دارد.
به همین مناسبت سالی سه هزار نمایشگاه در ایران برگزار می‌شود که عملا هیچ کاربردی ندارد جز اینکه ملت بیایند خود را نشان بدهند و بروند.
منتها مسئله اینجاست که به نمایش خالی رضایت نمی‌دهند و حتما می‌خواهند چیزی را که نشان می‌دهند، بفروشند.
مثل نمایشگاه کتاب که ناشرها به‌جای اینکه بیایند کتاب‌هایشان را نشان بدهند و نشان بدهند، می‌آیند کتاب می‌فروشند و می‌روند. توی نمایشگاه مطبوعات هم همین آش و همین کاسه است.
ما می‌گوییم از اساس نمایشگاه برگزار نکنیم و خلاص. به‌جاش یک‌سری جمعه‌بازار برگزار کنیم؛ عین همین که الان ارشاد برگزار می‌کند و هردفعه یک جمعه‌بازار توی شهرهای مختلف برگزار می‌کند تا پول مستقیم برود توی جیب ناشر و تمام. پس دیگر چه‌کاری است.

کیهان : لت و پار

گفت: طی دو روز گذشته، جان کری وزیر خارجه آمریکا و جو بایدن معاون اوباما، تهدید کرده‌اند که در صورت شکست مذاکرات هسته‌ای، گزینه نظامی علیه ایران روی میز است!
گفتم: غلط زیادی کرده‌اند. اگر توان و عرضه این کار را داشتند تاکنون حتی یک لحظه هم برای حمله نظامی درنگ نکرده بودند.
گفت: مگر در جنگ تحمیلی آمریکا و اروپا و بسیاری از کشورهای عربی در کنار صدام با ایران نمی‌جنگیدند و نتوانستند هیچ غلطی بکنند؟ توان امروز ایران که صدها برابر آن زمان است.
گفتم: یک شیر پررو در جنگل راه افتاد، و از خرگوش پرسید؛ سلطان جنگل کیست؟ و خرگوش از ترس گفت؛ شما قربان! همین سوال را از شغال و گرگ و... هم پرسید و همان جواب را شنید. ناگهان به یک فیل رسید و پرسید سلطان جنگل کیست؟ و فیل خرطومش را دور کمر شیر پیچید و او را به هوا بلند کرد و محکم به زمین کوبید! شیر بیچاره در حالی که از درد به خود می‌پیچید و کمرش را می‌مالید گفت؛ خب! یک آدرس پرسیدم، نمی‌دونی بگو نمی‌دونم، چرا لت‌وپارم می‌کنی؟!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها