استیضاح وزیر آموزش و پرورش که تاکنون دو کارت زرد از نمایندگان دریافت کرده است ظاهرا با وساطت هیات رئیسه مجلس فعلا منتفی شده است.
کد خبر: ۷۹۵۱۱۵
استیضاح فانی منتفی شد

به گزارش جام جم آنلاین، حسین نقوی‌حسینی، عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس اعلام کرده که هیات رئیسه مجلس استیضاح وزیر آموزش و پرورش را نپذیرفته است.

استیضاح علی‌اصغر فانی به‌عنوان وزیری که بیشترین انتقاد را بعد از محمدرضا نعمت‌زاده و علی ربیعی در میان نمایندگان دارد در شرایطی در هیات رئیسه مجلس مسکوت گذاشته شده که رئیس‌جمهور و سخنگوی دولت خبر از اصلاحات جدی در مورد وضعیت معلمان آن هم در هفته معلم داده‌اند.

در میان استدلال‌های مطرح شده از سوی متقاضیان استیضاح، روی سخن با مباحث مدیریتی «فانی» است اما ظاهرا هیات رئیسه اعتقاد دارد که نباید در شرایط اقتصادی فعلی کشور همه بار آموزش و پرورش را به دوش یک نفر انداخت، چرا که بسیاری از کارها نیاز به بودجه داشته و باید در حوزه برنامه‌ریزی دولت به آن توجه بیشتری شود.

نظر ولایتی درباره استانی شدن انتخابات

علی‌اکبر ولایتی، رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به طرح استانی شدن انتخابات مجلس به فارس گفت: فکر می‌کنم اگر به شهرهای کوچک این حق داده شود که مستقلا نماینده خودشان را به مجلس بفرستند، بهتر باشد.

رد پیشنهاد هاشمی در شورای عالی انقلاب فرهنگی

در جلسه هفته گذشته شورای عالی انقلاب فرهنگی که به ریاست رئیس‌جمهور برگزار شد، پیشنهاد آیت‌ الله هاشمی‌ رفسنجانی برای حذف نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره انتخاب اعضای حقیقی هیات امنای دانشگاه آزاد پس از سه بار رای‌گیری، رد شد.

به گزارش فارس، طبق اساسنامه دانشگاه آزاد 3 نفر از اعضای حقیقی هیات امنای این دانشگاه، توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی انتخاب می‌شوند که شیوه معرفی نفرات مذکور به شورای عالی انقلاب فرهنگی از 2 مسیر معرفی از سوی هیات موسس دانشگاه آزاد یا پیشنهاد از سوی خود اعضای شورای‌عالی است.

فارس افزوده است: 8 ماه قبل هاشمی‌رفسنجانی رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد طی نامه‌ای به رئیس‌جمهور خواستار عدم دخالت شورا در این زمینه و معرفی هر 3 نفر عضو حقیقی صرفا توسط هیات موسس دانشگاه آزاد شد.

احمد سالک، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت‌وگو با تسنیم توضیح داده است که در نامه آقای هاشمی‌ رفسنجانی عنوان شده بود که به‌جای آقای فرهاد دانشجو عضو حقیقی هیات امنای دانشگاه آزاد، رضا فرجی‌دانا معرفی و بهمن یزدی‌صمدی و فریدون عزیزی نیز به ‌عنوان دیگر اعضای حقیقی هیات امنای دانشگاه آزاد ابقا شوند.

رفیقدوست: به نقل‌های منتسب به امام توجه نکنید

محسن رفیقدوست در واکنش به نقل‌ قول‌های منتسب به امام (ره) مبنی بر این‌که ایشان ۲ ماه پس از پذیرش قطعنامه فرمود جام زهر برای من شیرین شد، گفت: «هزار تا از این نقل‌قول‌ها وجود دارد. به نظر من این نقل‌ها خلط مبحث و دور شدن از یک واقعیت است. من احتیاجی برای توجه به اینها نمی‌بینم. بیان برخی از نقل‌قول‌های منتسب به امام برای شل کردن خط قرمزهاست. امام زمانی آتش‌بس را پذیرفت که در باطن خود امروز ما را می‌دید و جنگ جنگ تا رفع فتنه را تحقق‌یافته می‌انگاشت.»

رفیقدوست در گفت‌وگو با مهر در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که آیا توافق احتمالی هسته‌ای را همان قطعنامه ۵۹۸ می‌دانید یا خیر گفت: «خیلی بهتر از قطعنامه است. یعنی پیروزمندانه‌تر از آن است. ما در قطعنامه ۵۹۸ برنده بودیم، یعنی خواسته‌های ما را در آن قطعنامه آوردند، اما در توافق هسته‌ای در پی اصرار سال‌های سال که شما حق غنی‌ سازی ندارید، حق ما را به رسمیت شناختند.»

نامه وزارت کشور به احزاب برای حضور در مجمع عمومی خانه احزاب

وزارت کشور طی نامه‌ای از احزاب رسمی کشور خواسته ۳۰ اردیبهشت‌ برای شرکت در مجمع عمومی خانه احزاب حاضر شوند.

حسین کمالی، دبیرکل حزب اسلامی کار، این خبر را در گفت‌وگو با فارس اعلام کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها