جام‌جم در طلیعه شانزدهمین سال انتشار، افق‌های متفاوت‌تری را پیش‌روی خود می‌بیند. شاید اگر قرار به تغییر نبود، جام‌جم تغییراتی را در سطوح مدیریتی به خود نمی‌دید، اما روزنامه در دوره‌ای که خبر برای یک لحظه نیز روی زمین نمی‌ماند باید همواره رو به جلو حرکت کند و حرف‌های تازه‌ای ورای خبر برای گفتن داشته باشد.
کد خبر: ۷۹۳۹۰۶
افق پیش روی جام‌جم

از این منظر جام‌جم به ضرورت، تجزیه و تحلیل را چاشنی کار خبری خود ساخته و این نکته‌ای است که همراه با جریان‌سازی و تاثیر‌گذاری مثبت بر افکار عمومی بر دوش مدیران جدید روزنامه سنگینی می‌کند.

مسئولیتی که از سوی دکتر سرافراز رئیس رسانه ملی به دکتر مراد عنادی مدیر مسئول روزنامه ابلاغ شده و جام‌جم باید دوچندان بکوشد تا با بهره‌مندی از مزیت‌های نسبی رسانه ملی، این رسالت را به بهترین شکل در عرصه رسانه‌ای به انجام برساند.

هر چند جام‌جم چهارشنبه گذشته و در حضور مسئولان ارشد رسانه ملی پانزدهمین سالگرد خود را جشن گرفت، اما یقینا خانواده جام‌جم هیچگاه تلاش مسئولان گذشته خود را از یاد نخواهد برد. همه کسانی که طی سال‌ها بی‌وقفه کوشیدند تا جام‌جم جایگاهش را در بین مخاطبان کشور حفظ کند، هر چند که خودمان نیک می‌دانیم تا رسیدن به جایگاه حقیقی و مطلوب خود راه زیادی در پیش داریم.

از این منظر امروز همت دست‌اندرکاران جام‌جم این است که روزنامه‌ای را به زیور طبع آراسته و تقدیم مخاطبان خود کنند که در عرصه‌های مختلف حرف‌های تازه‌ای برای گفتن داشته باشد.

بدیهی است پاسخگویی به نیاز مخاطبان نکته‌ای نیست که بسرعت محقق شود و با توجه به تغییراتی که به لحاظ فرم و محتوا پیش روی جام‌جم خواهد بود همین جا باید این قول را به همراهان همیشگی خود بدهیم که جام‌جم با توجه ویژه به حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی و البته سیاسی تلاش خواهد کرد پاسخگوی سلایق مختلف باشد.

استفاده از دیدگاه صاحبنظران و اصحاب فن در مقوله‌های مختلف که به صورت یادداشت در شماره‌های گذشته جام‌جم انعکاس یافته، تلاشی حرفه‌ای است در این جهت که در سال جدید چرایی و چگونگی تحولات خبری را از زبان کارشناسان موشکافی کرده و آن را پیش روی مخاطبان خود قرار می‌دهد.

به قول دکتر سرافراز رئیس رسانه ملی دیگر دوره «کاغذ اخبار بودن روزنامه‌ها» به پایان رسیده و باید جملگی بکوشیم تا با تجزیه و تحلیل درست اخبار، یک گام از اتفاقات جلوتر باشیم.

نکته‌ای که اگر بتوانیم آن را محقق کنیم می‌توانیم در فرداهای پیش رو به خود ببالیم که مسیر را در جام‌جم اشتباه نیامده‌ایم.

خوشبختانه حضور فردی از جنس رسانه در راس جام‌جم، ما را در این مسیر دلگرم می‌سازد. امید آن‌که در سایه توجه به نظرات مردم و مسئولان، جام‌جم همواره بتواند پیشرو و تاثیرگذار، بانی حرکت‌های نو و بدیع در سپهر رسانه‌ای باشد.

حجت‌ اله اکبرآبادی - معاون سردبیر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها