بنای عظیم مسجد امام حسن عسکری(ع) قم با حضور سه مرجع تقلید، رئیس دفتر مقام معظم رهبری، رئیس مجلس شورای اسلامی و شخصیت‌های حوزوی و مردم افتتاح شد.
کد خبر: ۷۹۳۵۳۲
افتتاح بنای عظیم مسجد امام حسن عسکری(ع) در قم

در این مراسم که شامگاه پنجشنبه برگزار شد، حضرات آیات عظام لطف‌الله صافی گلپایگانی، سیدموسی شبیری زنجانی و جعفر سبحانی حضور داشتند.

آیت‌الله مرتضی مقتدایی قائم مقام جامعه مدرسین و رئیس شورای عالی حوزه‌های علمیه، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه کشور، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، آیت‌الله سید محمد غروی عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه و جامعه مدرسین، حضرات آیات مسعودی خمینی، سید احمد خاتمی، علوی بروجردی، فاضل لنکرانی و ممدوحی، حجت‌الاسلام سعیدی امام جمعه قم، حجت‌الاسلام شهرستانی، حجت‌الاسلام صالحی منش استاندار قم، حجت الاسلام بنایی معاون سیاسی و امنیتی استاندار قم، رضا سیار فرماندار قم و احمد امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی از دیگر مهمانان این مراسم بودند.

بنای جدید مسجد امام حسن عسکری(ع) به کل آیات قرآن مزین شده است

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجواد گلپایگانی در مراسم افتتاحیه این شبستان اظهار کرد: مسجد مقدس امام حسن عسکری(ع) تنها مسجدی است که به امر امام حسن عسکری(ع) توسط احمد بن اسحاق اشعری، وکیل ایشان در شهر قم بنا نهاده شده و شاهد حضور و راز و نیاز بندگان مؤمن و بزرگان دین بوده است.

وی با بیان اینکه مرحوم آیت الله العظمی گلپایگانی عنایت خاصی به این مسجد داشته و مصمم به توسعه بنای آن بودند، گفت: این عالم وارسته در زمان حیات خود با خریداری املاک اطراف مسجد زمینه را برای توسعه آن فراهم ساختند و بعد از فوت وی به دست آیت الله صافی گلپایگانی کلنگ ساخت بنای جدید زده شد.

مدیر طرح توسعه مسجد بزرگ امام حسن عسکری(ع) تصریح کرد: بنای جدید از شبستان اصلی با مساحت ۲۹۰۰ متر و گنجایش ۱۹۵۰ نمازگزار و یک و نیم طبقه با ۷۰۰ متر و گنجایش ۴۵۰ نمازگزار، شبستان دوم به مساحت ۲۷۰۰ متر و بنایی ۷ طبقه دارای کتابخانه، سالن غذاخوری، سرویس بهداشتی و حمام تشکیل شده است.

وی ترکیب معماری بنای قدیم و بنای جدید و کاشی کاری های زیبا را از ویژگی های این مسجد عنوان کرد و افزود: بنای جدید با کاشی کاری ها و تمام آیات قرآن با خطی زیبا مزین شده است که این از ویژگی منحصر به فرد این مکان است.

آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه کشور دیگر سخنران این مراسم بود که پیرامون اهمیت و جایگاه مسجد امام حسن عسکری(ع) سخنرانی کرد. (مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها