رئیس سازمان سینمایی گفت:‌ شخصاً‌ اعتقاد دارم در مورد اکران فیلم‌های بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر و سالن‌های نمایش‌ دهنده به درستی اطلاع‌رسانی صورت نگرفته است و نمره خوبی در این زمینه نمی‌دهم.
کد خبر: ۷۹۳۵۲۹
نمره خوبی به اکران بخش بین الملل جشنواره فیلم فجر نمی دهم

حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی در پایان نخستین نشست بین‌المللی هم‌اندیشی مدیران سینمایی تهران در پاسخ به این پرسش که آیا حضور کشورهای غیر مطرح در نشست هم اندیشی مدیران سینمایی به شناخته شدن سینمای ایران که جایگاه ویژه‌ای در جهان دارد کمکی می‌کند، گفت:‌ اتفاقاً بنده بر این باورم کشوری مثل افغانستان و پاکستان بهترین بازار برای فیلم‌های ایرانی هستند و نباید فقط به این بیندیشیم که توقع تولید مشترک داشته باشیم. در این ارتباط باید بیشتر از هر چیز به فکر بازار فیلم باشیم.

وی ادامه داد: سنگاپور یکی از همین کشورهایی است که می‌تواند برای ایران بازار فیلم مناسبی را رقم بزند آمریکایی‌ها با سینمای خود این مناطق را در دست گرفته‌اند بنابراین باید به این نکته مهم نیز توجه داشته باشیم.

ایوبی گفت: مسکو تجربه خوبی در زمینه سینما دارد که می‌تواند با ما وارد تبادل اطلاعات شود.

رئیس سازمان سینمایی در ادامه در ارتباط با این مطلب که از فیلم‌های داخلی به نسبت فیلم‌های خارجی در جشنواره بین‌المللی فیلم فجر استقبال بیشتری صورت گرفته است، افزود: روزهای اول جشنواره خلوت‌تر برگزار شد اما به مرور زمان شاهد استقبال مردم از فیلم‌ها بودیم البته به این نکته اعتقاد دارم که در مبحث اطلاع‌رسانی ضعیف عمل کردیم و به این بخش نمره خوبی نمی‌دهم. به نظرم خیلی‌ها از اکران فیلم‌های خارجی مطلع نیستند و نمی‌دانند که در سالن‌ها چه فیلم‌هایی اکران می‌شود اما در هر صورت یقین داریم با این حال تعداد مخاطبین فیلم‌های خارجی نسبت به سال‌های گذشته قابل مقایسه نیست.

وی در ادامه تأکید کرد: به دلیل عدم اطلاع‌رسانی درست شلوغی را که پیش‌بینی کرده بودیم از دست دادیم.

معاون سینمایی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ارتباط با این مسئله که برخی از مدیران اعتقاد دارند که به آنها و شخص ایوبی در فضای بازی اجازه کار داده نمی‌شود، گفت: این حرف‌ها همیشه وجود داشته است و به سراغ هر مدیری که بروید به این نکته اشاره می‌کند که به من اجازه کار داده نمی‌شود.

ایوبی در ادامه افزود: در هر کشوری منافع و سیاست‌گذاری‌های خاصی وجود دارد بنده این حرف‌ها را کتمان نمی‌کنم اما هنر این است که بتوانیم از این موانع عبور کنیم اما من می‌گویم با اینکه عده‌ای می‌خواهند مانع تراشی کنند بنده این اجازه را نمی‌دهم.

وی در پاسخ به سؤالی در ارتباط با اکران فیلم سینمایی «خانه دختر» و همچنین حساسیت‌هایی که این فیلم ایجاد کرده است، خاطرنشان کرد: واقعاً متوجه برخی از حساسیت‌ها نمی‌شوم این فیلم هم مانند سایر فیلم‌ها روند طبیعی خود را برای اکران طی خواهد کرد این روند بین صاحب فیلم و شورای پروانه نمایش است آن عده هم که معترض هستند باید منتظر باشند تا نظر نهایی توسط شورای پروانه نمایش اعلام شود و این نظر هرچه که باشد باید از آن اطاعت کرد.

وی در پایان تأکید کرد: همه ما باید به مرجع معتبر و مورد قبول نظام جمهوری اسلامی ایران یعنی شورای پروانه نمایش احترام بگذاریم. (فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها