مدیر کل اسبق آژانس روز پنجشنبه درخواست‌های مربوط به بازرسی در هر زمان و مکان از تأسیسات هسته‌ای ایران را غیرقابل قبول دانست.
کد خبر: ۷۹۳۵۰۸
ایران بازرسی «در هر زمان و مکان» را نمی‌پذیرد

«هانس بلیکس»، مدیر کل اسبق آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز پنجشنبه خاطرنشان کرد نمی‌توان خواستار انجام بازرسی‌هایی از برنامه هسته‌ای ایران شد که خلاف قواعد معمول برای سایر کشورها است.

به گزارش روزنامه صهیونیستی جروزالم‌پست، «بلیکس» که بین سالهای 1981 تا 1997 مدیر کل این نهاد بین‌المللی بود روز پنجشنبه گفته امیدوار است که ایران و گروه 1+5 بتوانند در رسیدن به توافق نهایی موفق شوند، اما او مطمئن نیست که این اتفاق رخ بدهد.

مدیر کل اسبق آژانس که در لندن حضور داشت گفت که در صورت شکست مذاکرت، خطرات علیه همه طرف‌ها افزایش خواهد یافت.

وی گفت: «اگر (مذاکرات) موفق شود ـ من به شدت امیدوارم اما اصلا اطمینان ندارم که این اتفاق بیفتد ـ برای همه از جمله برای اسرائیل و کشورهای عربی، دستاورد است و اگر عکس این حالت اتفاق بیفتد، خطرات موجود علیه همه افزایش خواهد یافت.»

این مقام سابق آژانس در ادامه درخواست‌های نمایندگان تندرو کنگره آمریکا مبنی بر دسترسی‌ «هر زمان ـ هر مکان» از تأسیسات هسته‌ای ایران را غیرقابل قبول خواند و اضافه کرد «هیچ کشوری» آن را نخواهد پذیرفت.

هانس بلیکس گفت: «جدا کردن یک کشور و درخواست از آن برای انجام کاری فراتر از آنچه سایر کشورها انجام می‌دهند، دشوار است. هیچ کشوری بازرسی‌های هر زمان ـ هر مکان را نخواهد پذیرفت.»(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها