با توجه به حضور فعال نسل نو در فضای مجازی، KHAMENEI.IR، امروز از سایت جدیدی با عنوان «نو+جوان» (ویژه مخاطبان تا ۱۸ سال) رونمایی می‌کند.
کد خبر: ۷۹۳۳۴۹
سایت جدید KHAMENEI.IR ویژه نوجوانان

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، این سایت قصد دارد با استفاده از همراهی و مشارکت نوجوانان فعال و بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و توانایی‌های این نسل، پیام انقلاب اسلامی را با تمرکز بر اندیشه‌های حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در فضای مجازی ترویج کند و فضایی را فراهم آورد تا کاربران نیز نظرات و تولیدات خود را در معرض دید یکدیگر قرار دهند.

سایت نو+جوان با نشانی nojavan.khamenei.ir امروز همزمان با برگزاری مراسم رونمایی از تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب خاطرات اسارت جمعی از نوجوانان ایرانی با عنوان «آن ۲۳ نفر»، افتتاح خواهد شد.

رد مصوبه «استمرار صلاحیت نمایندگان» از سوی شورای نگهبان

سخنگوی شورای نگهبان از رد مصوبه مجلس شورای اسلامی در خصوص مستثنا شدن نمایندگان کنونی از ساز وکار رایج بررسی صلاحیت داوطلبان نمایندگی در انتخابات آینده مجلس خبر داد.

نجات‌الله ابراهیمیان در گفت‌وگو با خبرگزاری صدا و سیما گفت: این مصوبه در میانه جلسه شورای نگهبان در روز چهارشنبه (دیروز) واصل و بررسی شد.

وی افزود: بخش‌هایی از این مصوبه بویژه بخشی که ترتیبات ویژه و مقررات جدیدی برای رسیدگی به صلاحیت نمایندگان کنونی مجلس شورای اسلامی پیش بینی کرده بود، با اکثریت آرا مغایر قانون اساسی شناخته شد.

ابراهیمیان گفت: موضوع مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی در روز سه‌شنبه، تبصره 4 پیشنهادی برای الحاق یک تبصره به ماده 52 قانون انتخابات مجلس بود که بر اساس ‌آن نمایندگان کنونی از ساز و کار رایج بررسی صلاحیت داوطلبان نمایندگی در انتخابات آینده مجلس مستثنا شده بودند.

وزیر دفاع: ایران در برابر برهم زنندگان امنیت منطقه خواهد ایستاد

وزیر دفاع کشورمان گفت: ایران در مقابله با جریان‌های تکفیری ـ صهیونیستی برهم‌زننده امنیت منطقه با همه توان خواهد ایستاد.

به گزارش ایرنا، سردار حسین دهقان در حاشیه دور دوم دیدار با وزیر دفاع سوریه، با حضور در جمع خبرنگاران گفت: گروهک‌های تکفیری و صهیونیستی، عامل اصلی بی ثباتی در منطقه و در آینده، در جهان هستند که دست به جنایت و قتل عام می‌زنند و مراجع بین‌المللی هم هیچ واکنشی نشان نمی‌دهند.

وزیر دفاع با بیان این‌که جبهه مقاومت در مقابل استکبار و اسرائیل همواره بر مقاومت خود ایستادگی خواهد کرد، اظهار کرد: ما به‌عنوان یک کشور مستقل و قدرتمند، همواره نسبت به صلح و ثبات منطقه حساسیت داریم.

شمخانی: عربستان، جایگاه خود را در جهان اسلام از دست داده است

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: عربستان با کشتار مردم بی گناه یمن جایگاه خود را در جهان اسلام از دست داده است و دیگر کشورها نیز حاضر نیستند خود را شریک آن جنایات کنند.

علی شمخانی گفت: عربستان درگیر مشکلات و جنگ قدرت در ساختار حکومتی خود است و با هجوم به ضعیف‌ترین همسایگان خود و کشتار شهروندان بی‌گناه و مسلمان یمن،جایگاه خود را در جهان اسلام از دست داده است و دیگر کشورها حاضر نیستند خود را شریک جنایات این کشور کنند.

نماینده سابق سازمان ملل: هیچ دلیلی برای دخالت ایران در یمن وجود ندارد

پایگاه خبری الصعده یمن به نقل از جمال بن عمر، نماینده سابق سازمان ملل در امور یمن نوشت: هیچ دلیلی مبنی بر دخالت ایران در امور یمن وجود ندارد.

به گزارش ایرنا، این پایگاه خبری به نقل از بن عمر نوشت: درگیری‌های کنونی در یمن نتیجه مستقیم تلاش کشورهایی است که می‌خواهند جنبش انصارالله را از چرخه سیاسی این کشور خارج کنند.

جمال بن عمر افزود: من در طول 3 سالی که به عنوان نماینده سازمان ملل در یمن فعالیت داشتم هیچ دلیلی بر دخالت و دست داشتن ایران در تحولات یمن پیدا نکردم.

پایگاه خبری الصعده، سخنان بن عمر را مغایر ادعای واشنگتن و ریاض درباره نفوذ و دخالت ایران در منطقه و یمن دانست. او همچنین برکناری‌اش را نتیجه فشار دولت‌های قطر و عربستان بر دبیرکل سازمان ملل دانست.

دلایل توقیف کشتی تجاری مارشال توسط ایران

در پی انتشار خبر «توقیف یک فروند کشتی تجاری با پرچم جزایر مارشال» در رسانه‌های داخلی و خارجی، سازمان بنادر و دریانوردی در بیانیه‌ای اعلام کرد: در تاریخ 8 اردیبهشت (سه‌شنبه) یک کشتی متعلق به خطوط کشتیرانی مرسک (MAERSK) براساس حکم دادگاه حقوقی تهران توقیف و به لنگرگاه بندر شهید باهنر در بندرعباس منتقل و متوقف شد.

به گزارش مهر، در این بیانیه آمده است: حکم صادره بر اساس دعوای حقوقی یک شرکت خصوصی به نام شرکت فرآورده‌های نفتی پارس طلائیه علیه شرکت کشتیرانی مرسک لاین صادر شده است.

این دعوی در دادگاه‌های حقوقی در سال‌های اخیر طرح و پس از طی مراحل دادرسی،‌ اخذ دفاعیات طرفین و تجدیدنظر خواهی، حکم مذکور از سوی دادگاه صالحه صادر و شرکت مرسک براساس حکم قطعی قابل اجرا،‌ محکوم به پرداخت خسارت مالی در حق خواهان شده است.

در این بیانیه تصریح شده است: این موضوع صرفا جنبه حقوقی داشته و مرتبط کردن آن با مسائل سیاسی، ناشی از بی‌اطلاعی از مقررات و محتوای پرونده مربوط است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها