عضو شورای سیاسی انصار الله در مصاحبه با خبرنگار بین الملل تسنیم به عربستان درباره تداوم تجاوزات به یمن هشدار داد و گفت: مشخص کردن زمان و مکان پاسخ به تجاوزات عربستان در اختیار ارتش و کمیته‌های مردمی بوده و همه گزینه‌ها باز است.
کد خبر: ۷۹۳۳۴۲
پاسخ انصارالله به تجاوزات عربستان «قطعی» است

"محمد البخیتی" عضو شورای سیاسی جنبش انصار الله یمن در گفت‌وگو با تسنیم در پاسخ به سوالی در خصوص آخرین تحولات یمن و تجاوز رژیم سعودی به ملت یمن گفت: رفتارهای کودکانه "محمد بن سلمان" فرزند ملک سلمان باعث شد تا تصمیم‌های عجولانه‌ای گرفته‌شده و سعودی‌ها به صورت خطرناکی در یمن گرفتار شود.

وی تاکید کرد، این مسئله باعث افزایش رنج یمنی‌ها و خشم آنها در برابر این تجاوزگری شده است؛ ملت یمن برای رویارویی با این اقدام تجاوزکارانه با یکدیگر متحد شد‌ه‌اند که این خود دستاورد بزرگی برای یمن بوده و نوید دهنده خروج کشور از سلطه آمریکایی- عربستانی است.

بخیتی افزود: نتیجه تصمیم‌گیری‌های اشتباه باعث بروز مشکل در رهبری عربستان شده و این کشور را در داخل و همچنین در سطح منطقه شکننده کرده است.

وی تصریح کرد که در صورت گسترده‌تر شدن مساحت درگیری‌ها، دولت عربستان مسؤولیت پیامدهای آن را که به ملت‌های کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز خواهد رسید و آنان بزرگ‌ترین بازنده آن خواهند بود، بر عهده خواهد داشت.

خاندن آل سعود در یمن گرفتار شده‌اند

این عضو شورای سیاسی انصار الله در خصوص آخرین تغییرات روی داده در دربار پادشاهی سعودی گفت: این‌گونه تغییرها نمی‌تواند سیاست عربستان را تغییر دهد، آنان اکنون در یمن گرفتارشده‌اند به‌طوری‌که اگر جنگ را متوقف کنند بازنده خواهند بود و اگر آن را ادامه دهند شکستشان بزرگ‌تر خواهد شد.تغییر ایجاد شده در عربستان به‌سوی بهتر شدن نیست و نمی‌توان امیدوار بود که اتفاق مثبتی روی دهد.

پیامدهای پاسخ ما بسیار سنگین و بزرگ خواهد بود

وی تصریح کرد: تاکنون ما حمله عربستان را پاسخ نداده‌ایم تا به آنان و کشورهای متجاوز فرصت دهیم که به اقدامات خود بیندیشند زیرا پیامدهای پاسخ ما بسیار بزرگ خواهد بود و طرفی که بر تجاوزگری خود اصرار می‌ورزد نتایج آن را تحمل خواهد کرد.

زمان و مکان پاسخ به تجاوزات را ارتش و کمیته‌های مردمی تعیین می‌کنند

بخیتی درباره چگونگی پاسخ انصار الله در صورت استمرار تجاوزهای رژیم سعودی گفت: پاسخ حتمی خواهد بود و مشخص کردن زمان و مکان این پاسخ در اختیار ارتش و کمیته‌های مردمی بوده و تمامی گزینه‌ها باز است.

همه تصمیمات باید با توافق تمامی گروه‌های یمنی صورت گیرد

وی همچنین در خصوص گفت‌وگو میان گروه‌های مختلف در یمن گفت: موضع ما روشن است و ما خواهان بازگشت به میز مذاکرات هستیم، همه تصمیم‌گیری‌ها باید با توافق میان گروه‌ها صورت گرفته و یمنی - یمنی باشد.

وی در پایان تاکید کرد که طرف‌های داخلی و خارجی پس از ناکامی تجاوزات از دستیابی به اهداف مورد نظر، به‌سوی گفت‌وگو گرایش پیدا کرده‌اند و آنان به‌ضرورت واگذاری این مسئله به یمنی‌ها برای تعیین سرنوشتشان پی بردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها