جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا خبر داد

تعیین تکلیف کارت های پایان خدمت و معافیت عودتی از پست

معاون وظیفه عمومی خراسان رضوی خبر داد

محرومیت های دارندگان کارت معافیت و پایان خدمت قدیمی

معاون وظیفه عمومی خراسان رضوی از محرومیت های دارندگان کارت های معافیت و پایان خدمت سربازی قدیمی خبر داد.
کد خبر: ۷۹۳۰۳۲
محرومیت های دارندگان کارت معافیت و پایان خدمت قدیمی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ احمد ماجونی گفت: برابر ماده دو قانون خدمت وظیفه عمومی هر فرد ذکور ایرانی در ماهی که در آن ماه به سن 18 سال تمام می رسد مشمول خدمت وظیفه عمومی تلقی شده و در شمول مقررات خدمت وظیفه عمومی قرار می گیرد.

تمامی مشمولان متولد سال های 1355 تا 1376 که به سن مشمولیت رسیده اند برای تعیین تکلیف وضعیت خدمت وظیفه عمومی و یا انجام خدمت دوره ضرورت، نسبت به معرفی خود در اولین فرصت اقدام کنند.

وی افزود: کارت های معافیت و پایان خدمت قدیمی از درجه اعتبار ساقط شده است بدیهی است افرادی که کارت های قدیمی خود را تعویض نکنند برای دریافت خدمات مثل گذرنامه، گواهینامه، خدمات بانکی و... با مشکل روبرو خواهند شد.

سرهنگ ماجونی تاکید کرد: مشمولانی که بدون غیبت به خدمت سربازی اعزام می شوند در صورت قبولی در مقطع کارشناسی و بالاتر از خدمت ترخیص می شوند ولی سربازانی که در مقطع کاردانی قبول شوند برای تحصیل در دانشگاه ها ترخیص نخواهند شد.

وی اظهار داشت: برابر ماده 63 قانون خدمت وظیفه عمومی کسانی که مشمولان غایب را در موسسات دولتی و غیر دولتی از قبیل کارخانه ها، شرکت ها، آموزشگاه ها، کارگاه ها، بنگاه ها، مغازه ها و تعمیر گاهها بکار گیری کنند به محاکم قضایی معرفی و مجازات این گونه کارفرمایان برای بار اول هزینه سالانه یک سرباز و برای بار دوم و بیشتر هزینه سالانه سه سرباز است.

سرهنگ ماجونی گفت: پاسخگویی حضوری به مشمولان در پنج روز اول هر هفته در معاونت وظیفه عمومی استان انجام می شود.

همچنین پاسخگویی غیرحضوری نیز با مراجعه به سایت وظیفه عمومی به نشانی www.vazifeh.police.ir و تلفن گویای 096480 و سامانه پیامکی 110206010 امکان پذیر می باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها