حسین مرعشی در پاسخ به سئوالی در باره احمدی نژاد گفت؛ احمدی‌نژاد سرمایه بزرگی دارد که همان « اعتماد به نفس» است. این سرمایه بزرگی است.
کد خبر: ۷۹۲۳۴۱
روایتی از اعتماد به نفس احمدی ‌نژاد

به گزارش نامه نیوز، وی در در گفت و گو با روزنامه «آرمان» گفت چون اعتماد به نفس بالایی دارید. این اعتماد به نفس و سرمایه سیاسی و اجتماعی آقای احمدی‌نژاد است. البته هر چیزی که خداوند بخواهد رخ می‌دهد اما از لحاظ تحلیل واقعیت‌ها بازگشت احمدی‌نژاد امکان‌پذیر نیست و نهادهای مربوطه درمورد او و تیمش بسیار قاطع هستند.

یک روز آقای احمدی‌نژاد از آقای لاریجانی پرسیده بود که چه کسی را وزیر آموزش و پرورش بگذاریم که اعتماد به نفس را به دانش‌آموزان یاد بدهد؟ آقای لاریجانی به او پاسخ داده بود آن فردی که شما را بزرگ کرد، برای این جایگاه مناسب است.

ناطق نوری وارد انتخابات نمی شود

عضو مجمع نمایندگان ادوار مجلس در خصوص جلسه نمایندگان سابق مجلس با ناطق نوری،‌ گفت: ناطق اعلام کرد فعلا تصمیمی برای ورود به انتخابات ندارد و خواستار تعامل و وحدت گروه‌های سیاسی شد.

حجت‌الاسلام محمدتقی رهبر در گفتگو با مهر از حضور حدود ۱۵۰ نفر از نمایندگان ادوار هر دو جناح اصولگرا و اصلاح‌طلب در جلسه مجمع نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی خبر داد.

نماینده سابق اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تا زمانی که آقای ناطق به عنوان سخنران جلسه در جلسه حضور یابد، نمایندگان از هر دو جناح دیدگاه‌های خود را در خصوص مسائل کشور و انتخاباتی بیان کردند.

وی ادامه داد: آقای ناطق تاکید داشتند که جناح‌های سیاسی باید در کشور همدیگر را تحمل کنند و به دلیل رقابت‌های سیاسی یکدیگر را تخریب نکنند.

تلاش برای تفرقه اندازی بین اصولگرا یان

نماینده اصولگرای مجلس با تاکید بر اینکه عده‌ای می‌خواهند با بحث حضور احمدی‌نژاد در انتخابات آینده مجلس در میان اصولگرایان تفرقه بیندازند٬ تصریح کرد: این جریان علاقمند است همه اصولگرایان را در چهره احمدی‌نژاد تعریف کنند و با سیاه نشان دادن گذشته٬ آن را در صورت حساب اصولگرایان بنویسند.

علیرضا زاکانی در گفت‌و‌گو با ایلنا٬ یادآور شد: احمدی‌نژاد هم کارهای خوب دارد و هم کارهای بد. کارهای خوب وی اصولگرایانه و منطبق بر آرمان‌های انقلاب اسلامی است٬ اما کارهای بد وی هیچ انطباقی با اصول انقلاب ندارد٬ ما در زمان انجام این کار‌ها منتقد وی بودیم.

زاکانی تصریح کرد: جریان اصولگرا به سمت وحدت در حال حرکت است و امیدواریم به صورت یکپارچه در انتخابات حاضر شویم و بتوانیم رقابت منصفانه، عقلانی و عادلانه‌ای با سایر گروه‌ها داشته باشیم.

این نماینده مردم در مجلس نهم ادامه داد: یک متن و پیوستگی از عناصر مردمی٬ به نام احمدی‌نژادی‌ها هستند که کاملا جریان انقلابی هستند و برآمده از متن جامعه هستند و این دسته کاملا اصولگرا و مورد قبول ما هستند٬ اما نزدیکانی که پیرامون احمدی‌نژاد هستند را اصولگرا نمی‌دانیم.

اصلاح‌طلبانی که ضد منافع‌ ملی عمل کردند

عباس عبدی می‌گوید بسیاری از آنان (اصلاح‌طلبان) پس از حوادث سوریه نسبت به مسائل این کشور و مواضع ایران در آنجا انتقاد داشتند و بدون در نظر گرفتن واقعیت‌های سوریه و نیز منافع ملی کشور در کنار عربستان و ترکیه قرار گرفتند و بدون آنکه نقدی جدی بر آن رفتارها داشته باشند، اکنون چیز دیگری می‌گویند.

به گزارش فارس،عباس عبدی، در مطلبی تحت عنوان (چگونه به یک راهبرد مناسب می‌رسیم) در سرمقاله هفته نامه اصلاح طلب صدا ضمن ترسیم راهبرد تازه برای جناح اصلاحات، در خصوص تندروی‌های اصلاح طلبان و تبدیل شدن دموکراسی به انحصارگرایی و دیکتاتوری روشنفکرانه در جریان اصلاحات به هم طیفان خود هوشیار باش می‌دهد.

وی با انتقاد به چنین رفتاری معترف شده است که دموکراسی در جریان اصلاحات مستلزم التزام به دموکراسی است و بایستی اصلاح‌طلبان به نقد خود بپردازد؛ موضوعی که در این جناح سیاسی متداول نیست.

عبدی که به بهانه گشایش سیاسی در جریان اصلاحات و اعطای مجوز به حزب «‌اتحاد ملت ایران» و فعال شدن یک تشکل دانشجویی دست به قلم شده است، تاکید می‌کند: « یکی ازبدترین ویژگی‌ها که موجب رکود فکری در میان اصلاح‌طلبان شده است، حب و بغض افراطی شکل گرفته میان آنان است. وقتی نسبت به یک چیز بغض یا حب پیدا کنیم چشم و گوشمان درباره فهم آن بسته می‌شود و قادر به درک واقعیت آن چیز نخواهیم بود، اینکه آنان با یک چیز، بد یا خود باشند و در نتیجه هر پدیده‌ای را حول محور بد و یا خوب بودن با آن تحلیل کنند، نتیجه‌ای جز جمود فکری و تحلیلی ندارد.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
محمد
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
۰
۰
متاسفم برای كسانی اكه هر وقت كسی نظر متفاوتی داره فوری طرف رو كنار دشمن قرار میدن

نیازمندی ها