محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان دیروز در رأس هیاتی سیاسی و هسته‌ای، برای شرکت در کنفرانس بازنگری در معاهده ان.پی.تی 2015 راهی نیویورک شد.
کد خبر: ۷۹۲۱۸۷
ظریف به نیویورک رفت

به گزارش ایسنا، ظریف در این سفر در چارچوب مذاکرات هسته‌ای نیز با همتایان خود در گروه 1+5 و نیز با فدریکا موگرینی رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار می‌کند. در این سفر اعضای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای نیز ظریف را همراهی می‌کنند.

قرار است ظریف و جان کری وزیر خارجه آمریکا امروز در حاشیه کنفرانس با یکدیگر دیدار کنند.

خجسته: سرافراز از گل کمتر به من نگفت

حسن خجسته، معاون پیشین صدای سازمان صدا و سیما در گفت‌وگویی به برخی شایعات درباره رفتنش از رسانه ملی پاسخ داده است.

خجسته در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به این پرسش که می‌گفتند سمت مدنظرتان را به شما ندادند و همین باعث شده شما رسانه ملی را ترک کنید، اظهار کرد: رفتن من از رسانه ملی منطقی بود در حال حاضر بازنشسته تعویقی هستم و جوانان باید به میدان بیایند. آقای سرافراز از گل کمتر به من نگفت و نهایت احترام را گذاشت. کسانی باید در صدا و سیما حضور داشته باشند که بتوانند در زمان کمتری ساختارهای جدید را اجرایی کنند. آقای سرافراز یک رئیس خوب و فعال است و ساختار نیز روال عادی اجرایی شدن را سپری کرد. به نظر من این حرف توهین به ایشان است او با سازمان آشناست و از دهه 60 در رادیو فعالیت می‌کرد. او فضا را می‌شناسد و فشار بیرونی برای رفتن من وجود نداشت.

امیرعبداللهیان: رفتار عربستان بدون واکنش نمی‌ماند

معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه ایران با بیان این‌که رفتار ریاض در محاصره یمن و ممانعت از ارسال کمک‌های انساندوستانه بدون واکنش نمی‌ماند، تصریح کرد: ریاض حق ندارد برای دیگران در منطقه تعیین تکلیف کند.

به گزارش فارس، حسین امیرعبداللهیان با ذکر این نکته که همه گزینه‌ها برای کمک به مردم یمن و ارسال فوری کمک‌های انساندوستانه و انتقال مجروحان مورد توجه ماست، تصریح کرد: نتیجه مداخله نظامی عربستان در بحرین آن شد که علاوه بر صدها کشته، مجروح و زندانی، بین مردم و حکومت فاصله عمیق و بحران بی ثباتی در این کشور ایجاد شود که متأسفانه تا امروز ادامه دارد.

تاکید شمخانی بربازبینی سازوکارهای مقابله‌ای در نیروی انتظامی

نماینده رهبر معظم انقلاب و دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: تغییر ماهیت تهدیدات و اجتماعی شدن بستر شکل‌گیری مخاطرات امنیتی، ضرورت بازبینی در راهبردها و سازوکارهای مقابله‌ای در نیروی انتظامی را اجتناب‌ناپذیر کرده است.

به گزارش روابط عمومی شورای عالی امنیت ملی، علی شمخانی در بیستمین همایش سراسری فرماندهان و مسئولان نیروی انتظامی اظهار کرد: برای مقابله با تهدیدات نرم، اتکای صرف به بودجه و امکانات کافی نبوده و لازم است توان نرم کشور به عنوان منبع اصلی و جوشان اراده ملی به صورت هوشمندانه برای پیش‌برندگی کشور و بازدارندگی موثر به کارگیری شود.

بده بستان ضربدری

احمد توکلی، نماینده تهران در مجلس گفت: یک بانک خصوصی و بانکی دولتی که مدارکش پیش بنده است، برای دور زدن قانون ضربدری عمل کرده و به شرکت‌های یکدیگر وام می‌دهند.

به گزارش فارس، توکلی در سخنانی به عنوان موافق دو فوریت طرح استفساریه قانون پولی و بانکی کشور و ماده 39 اظهار کرد: بانک‌های خصوصی و مؤسسات غیربانکی برخلاف قانون اعتبارات را از دست مردم جمع می‌کنند و به شرکت‌های خودشان وام می‌دهند نه به مردم مستحق، از این بدتر قانون را دور می‌زنند.

جلیلی: پرچم مذاکره باید در دستان ملت ایران باشد

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با بیان این‌که ما نگران گفت‌و‌گو و مذاکره نیستیم، گفت: پرچم مذاکره باید در دستان ملت ایران باشد، چراکه با هر بار مذاکره، حقوق ملت ایران برای کشور آمریکا روشن می‌شود، از همین رو باید تیم مذاکره‌کننده در هر دور مذاکره به حقوق ایران توجه کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجو، سعید جلیلی طی سخنانی در همایش «راهی که آمده‌ایم» در قم، با بیان این‌که آمریکا قابل اعتماد نیست، گفت: این امر یک توهم نیست، بلکه تجربه‌ای است که مردم ایران در سال‌های طولانی با استفاده از نوع برخورد آمریکا به دست آورده‌اند.

بر اساس این گزارش، سعید جلیلی در سفری که به قم داشت با آیت‌الله مصباح یزدی، دیداری خصوصی داشت.

شرط حضور نمایندگان شوراها در انتخابات مجلس

نمایندگان مجلس در نشست علنی دیروز، دوفوریت طرح الحاق یک جزء به ماده 29 قانون انتخابات مجلس را مورد بحث و بررسی قرار داده و به تصویب رساندند که در صورت تصویب نهایی، اعضای شوراهای اسلامی شهرها از نامزدی در حوزه‌های انتخابیه سراسر کشور برای انتخابات مجلس محروم می‌شوند.

به گزارش فارس، در ماده 29 قانون انتخابات مجلس آمده است: افرادی که به‌واسطه مقام و شغل خود از داوطلب شدن در انتخابات مجلس محروم هستند، مشخص شده‌اند «مگر این‌که حداقل شش ماه قبل از ثبت‌نام از سمت خود استعفا دهند و به هیچ وجه در آن پست شاغل نباشند.»

در این قانون 28 شغل و مقام قید شده که در صورت تصویب نهایی طرح مذکور، اعضای شوراهای اسلامی شهرها نیز به عنوان بیست و نهمین جزء این ماده مشمول قانون مذکور می‌شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها