کنترل کردن استرس به یک عامل کاملا اساسی زندگی روزمره ما تبدیل شده است. در پی کشفیات اخیر در مورد تاثیر به سزای استرس به روی سلامتی جسمی افراد کنترل آن اهمیت ویژه ای یافته است. بنابراین، قبل از وقوع یک اتفاق مهم تلاش کنید تا به لطف یک تمرین بسیار ساده و سریع تا حد امکان به خود آرامش ببخشید.
کد خبر: ۷۹۰۸۹۸
چگونه استرس را برطرف کنیم؟

این تمرین به شرح ذیل است:

برای شروع باید در مکانی تنها بوده به طوری که کمترین ارتباط ممکن را با دنیای بیرون داشته باشید. ما روی تنفس شما متمرکز خواهیم شد تا درون خود را از تنش خالی کنید.

برای رسیدن به این هدف باید فقط از طریق بینی تنفس کرد. برای درک و تجسم بهتر موضوع باید دم و بازدم توام با ایجاد صدا باشد. این شیوه در یوگا بسیار متداول است.

سپس ، از دستان خود استفاده کنید. دست راست را روی چاکرا شبکه خورشیدی ( بین جناق سینه و ناف) قرار داده و دست چپ را روی سطح شکم خود بگذارید.هدف از این کار این است که در هر دم شکم خود را پر از هوا کرده و در هر بازدم آن را از هوا خالی کنید. با وجود اینکه این روش عمیق ترین شیوه تنفس بوده و تاثیر گذار است اما ما به این نوع تنفس شکمی عادت نداریم.

تنفس های اولیه باید طبیعی بوده تا بتوان اندک اندک خود را با این روش تطبیق داد. سپس، اندک اندک زمان دم و بازدم خود را افزایش دهید. ابتدا 5 ، سپس 7 و درنهایت 10 ثانیه. این عمل را به مدت 3 دقیقه انجام دهید.

آنگاه 7 ثانیه عمل دم را انجام داده و سپس برای مدت 7 ثانیه نفس خود را در سینه حبس کنید و طی مدت 10 ثانیه عمل بازدم را انجام دهید. این تمرین تنفسی را 4 تا 5 بار تکرار کنید.

متوجه خواهید شد که آهنگ ضربان قلبتان کاهش یافته است ، احساس واقعا مطلوبی دارید و کاملا سبک شده اید. این تمرین بسیار مناسب و موثری برای مقابله با استرس است.

مترجم: شباهنگ افتخار بنی هاشمی

منبع : فیتنکست

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها