روزنامه انگلیسی گاردین نوشت: منابع نزدیک به داعش می گویند: ابوبکر البغدادی در پی بمبارانی که نیروهای ائتلاف آمریکا در ماه مارس (اسفند 93) صورت داده بودند، متحمل جراحت هایی شده است که زندگی اش را تهدید می کند.
کد خبر: ۷۹۰۶۲۱
داعش در فکر خلیفه جدید

براساس این گزارش، گمان می رود البغدادی اکنون به کندی در حال بهبود باشد؛ با این حال وخامت حال وی سبب شده است تا اعضای گروه داعش نگران این باشند که وی دیگر زنده نماند؛ از این رو به فکر یافتن جانشین برای هدایت این گروه افراطی برآمده اند.

هشام الهاشمی، مشاور امور داعش دولت عراق، ضمن تائید زخمی بودن «بغدادی» به این روزنامه گفت: بله او در 18 مارس در کنار گروهی که همراهش بودند، در منطقه «الباج» در 200 مایلی «موصل» نزدیک روستای «ام الرئوس» زخمی شد.

گرچه پیش از این خبرهایی درباره زخمی شدن ابوبکر البغدادی منتشر شده بود، اما اطلاعات اندکی چه از طرف مقامات عراقی چه از طرف نظامیان آمریکایی درباره اینکه آیا حال البغدادی وخیم است، وجود داشت.

رایزنی محرمانه ایران و عربستان برای آتش بس یمن

معاون وزیر امورخارجه ایران روز گذشته اعلام کرد آتش بس در یمن قریب الوقوع است. این سخن وی نشان می داد گفتگوهایی در این زمینه در جریان است. البته این مقام ایرانی توضیحات بیشتری در این خصوص ارائه نکرد.

به گزارش «انتخاب»، سی ان ان آتش بس یمن را نتیجه رایزنی های محرمانه ایران و عربستان سعودی توصیف کرد.

چندین روز پیش محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه ایران در یادداشتی برای نیویورک تایمز از ضرورت وجود عزم سیاسی بیشتر برای متوقف کردن درگیری ها در یمن خبر داد. کاملا روشن است که ایران احساس می کند بخشی از تحولات جاری در یمن است و می کوشد بخشی از تلاشها برای پایان دادن به حملات یمن باشد.

ایران به شدت از مسائل جاری در یمن و حملات هوایی عربستان سعودی در یمن انتقاد کرده است. با همه این اوصاف، به نظر می رسد پشت پرده تلاشهایی از جانب ایران برای پایان دادن به جنگ در یمن درجریان بوده و گفتگوهایی در حالی پیگیری بوده است باآنکه مقامات ایرانی سخنان شدیداللحنی درباره عربستان سعودی مطرح کرده اند.

بحرین دنبال روابط خوب با ایران

وزیر خارجه بحرین با اشاره به احتمال امضای توافقنامه هسته‌ای بین ایران و ۱+۵ مدعی شد کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به دنبال برقراری روابط «خوب» با ایران هستند.

به گزارش فارس، «خالد بن احمد آل خلیفه» وزیر امور خارجه بحرین با اشاره به دستور کار نشست آینده «کمپ دیوید» به منظور بررسی توافقنامه احتمالی بین ایران و 5+1 درباره برنامه هسته‌ای تهران، مدعی شد که برگزاری چنین نشستی از مدتها پیش برنامه ریزی شده بود.

به گزارش خبرگزاری رسمی بحرین، آل خلیفه با بیان اینکه منطقه (خاورمیانه) رو به سوی مرحله مهمی گذاشته است، افزود: این توافقنامه (بین ایران و 5+1) بسیار مهم بوده و ما از هر گونه توافقی که به نفع کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و تحکیم امنیت و آرامش آنها باشد، استقبال می‌کنیم.

دختران مصری به دنبال نظامی گری

شماری از دختران دانشجوی مصری با تجمع در دانشگاه قاهره، درخواست کردند دانشکده‌‌ای نظامی برای دختران در این کشور تأسیس شود تا بتوانند در ارتش خدمت کنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از سایت مصری "الیوم السابع"، این دختران پارچه نوشته‌هایی را همراه داشتند که روی آنها نوشته شده بود: "برای پوشیدن لباس نظامی، لباسهای زنانه را کنار گذاشتیم".

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها