مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور آخرین پیش‌بینی‌ها از وضعیت آب و هوای کشور را تشریح کرد.
کد خبر: ۷۹۰۳۳۱
هواشناسی: گرد و غبار  در راه است

احد وظیفه با اشاره به آخرین اطلاعات هواشناسی گفت: بر اساس نقشه‌های پیش یابی امروز در برخی نقاط شمال غرب و روز چهارشنبه درارتفاعات شمال غرب، ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی، بارش پراکنده پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: در روز پنجشنبه با تقویت جریانات ناپایدار تراز میانی، رگبار و رعد و برق و وزش باد در شمال غرب و سواحل غربی خزر پیش‌بینی می‌شود که به تدریج این شرایط جوی در روز جمعه علاوه بر این نواحی در بخشهایی از غرب، دامنه های زاگرس مرکزی، سواحل مرکزی و شرقی خزر و به صورت پراکنده در برخی نقاط شمال شرق و شرق رخ خواهد داد.

به گفته وی، طی امروز و فردا به سبب وزش باد شدید بر روی عراق و عربستان، انتظار تشکیل توده گرد وغبار در این نواحی و به دنبال آن در مناطقی از شمال غرب،غرب ،جنوب غرب ومرکز همراه با کاهش دید را خواهیم داشت.

وی با اشاره به افزایش نسبی دما در غالب مناطق کشور، افزود: طی امروز و فردا در استانهای واقع در نواحی ذکر شده و دامنه های البرز مرکزی وزش باد نسبتا شدید پیش بینی می شود که در استانهای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، قزوین، گیلان واردبیل از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود.

وظیفه با بیان این‌که امروزخلیج فارس و در روز پنجشنبه دریای خزرمواج پیش بینی می شود، افزود: در روز چهارشنبه کاهش نسبی دما در سواحل شمالی و از روز پنجشنبه تا شنبه نیز در استانهای نوار شمالی کشور کاهش نسبی دما رخ خواهد داد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی استان تهران نیز اظهار کرد: آسمان پایتخت برای فردا کمی ابری تا نیمه ابری و درپاره ای نقاط وزش باد گاهی باد و گرد و خاک و در ارتفاعات بارش پراکنده با حداقل و حداکثر دمای 19 و 30 درجه سانتی‌گراد بالای صفر پیش‌بینی می‌شود. همچنین در روز پنج‌شنبه آسمان تهران نیمه ابری، همراه با وزش باد گاهی باد وگرد وخاک و در ارتفاعات بارش پراکنده با دمای حداقل و حداکثر 18 و 30 درجه سانتی‌گراد بالای صفر پیش بینی می‌شود. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها