سفیر ترکیه در اردن با آسیب شناسی از انقلاب های اخیر عربی به ضرورت تفکیک بین اوضاع سوریه بایمن و همچنین نادرست بودن مقایسه انصارالله با گروه تروریستی داعش اشاره کرد.
کد خبر: ۷۹۰۱۶۹
سفیر ترکیه در اردن: فهمیدیم که انصار الله داعش نیست

سدات اونال سفیر ترکیه در امان تصریح کرد که کشورش خواهان راه حل سیاسی در یمن است وبا بررسی همه جانبه بحران آن کشور به درک این مهم رسیده است که که یمن با سوریه فرق دارد وجنبش انصار الله مانند داعش نیست.

سفیر ترکیه در بخشی دیگر از سخنان خود به آسیب شناسی از خیزش های چند ساله اخیر در منطقه پرداخت و گفت: مردم کشورهای عربی که شاهد بیداری اسلامی بودند گزینه های خود شامل آزادی، دمکراسی و زندگی با کرامت را از طریق یک حزب مشخص کردند بدون اینکه نمایندگان مجلس را در تصمیم گیری خود مشارکت دهند.

وی این مطالب را روز گذشته در نشست تحلیل مشکلات امنیتی خاورمیانه در دانشکده مطالعات بین المللی امیر حسین بن عبدالله در دانشگاه اردن و در حضور دانشگاهیان اردن، دانشجویان دانمارکی و 15 محقق از کشورهای عربی ،اروپایی وآمریکا بیان کرد.

شرکت کنندگان در این نشست با حضور 30 دانشجوی اردنی ودانمارکی از دانشجویان مطالعات عالی نقش همه طرف های غیر عربی وغیر دولتی در اوضاع امنیتی خاورمیانه را مورد بررسی قرار دادند.

این نشست، مسائل امنیتی عراق، سوریه ، یمن ونقش گروه های تروریستی در آن را نیز مورد بحث وبررسی قرار داد. عربستان با همراهی 9 کشور عربی و آمریکا از ششم فروردین حملات هوایی و دریایی خود را به تاسیسات زیربنایی و خدماتی مردم یمن در حمایت از منصورهادی رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور آغاز کرد که تاکنون صدها کشته و چندین هزار نفر زخمی برجای گذاشته و در میان آنها صدها زن و کودک بی گناه به شکل فاجعه باری به شهادت رسیده اند.

عربستان همچنین از ارسال هر نوع کمک غذایی و دارویی به مجروحان و مردم محاصره شده یمن جلوگیری می کند که این امر اعتراض نهادهای بین المللی را به همراه داشته است. (ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها