رنگ آسمان

باز هم ریزگرد

در سراسر تاریخ دهن‌کجی آدمی به محیط‌ زیست تبعات زیانباری داشته است. ما نیز از این قانون جدا نیستیم و بی‌مهری‌های ما ساکنان خاورمیانه سبب شده همواره با مشکلی به نام ریزگرد مواجه باشیم. این وضع از امروز مشکل‌سازتر می‌شود.
کد خبر: ۷۹۰۱۵۰
باز هم ریزگرد

دیروز: در بیشتر مناطق میهن آسمان صاف تا قسمتی ابری بود و دمای هوا رو به افزایش گذاشت. در برخی مناطق هم وزش باد را نظاره‌گر بودیم.

امروز: روند افزایشی دما همچنان ادامه دارد. از امروز بر سرعت وزش باد در برخی مناطق کشور بخصوص در شمال غرب افزوده می‌شود. همچنین توده‌ای از ریزگردهای عربی کیفیت هوای نیمه ‌غربی و تا حدی مرکزی را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد.

فردا: در نیمه غربی و تا حدی مرکزی هجوم ریزگردها و وزش بادهای شدید ادامه دارد. از اواخر این روز در برخی مناطق شمالی و دامنه‌های مرکزی زاگرس احتمال بارش‌های پراکنده وجود دارد.

آینده‌نگری: طی روزهای پایانی هفته وزش باد شدید، گرد و خاک و بارش‌های پراکنده در نیمی از میهن رخ خواهد داد و هوا گرم‌تر می‌شود.

آسمان‌نگاری: بهار سر به بیابان گذاشت و بی‌قرار می‌دوید، آنچنان که گرد و خاک به چشم آسمان رفت. آسمان به سرفه افتاد و گفت: «سال‌ها قبل بهار گرد و خاک نمی‌کرد، حالا اما؟!»

خبر بد: طی روزهای آینده اوضاع جوی مطلوب نیست، زیرا غیر از افزایش ریزگردها، وزش بادهای شدید هم مشکل‌ساز می‌شود.

خبر خوب: بارش‌های رگباری باز هم سرچشمه رودهای مرکزی ایران را که همان دامنه‌های زاگرس باشد سیراب می‌کند.

احسان مرادی - جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها