وزیر امور خارجه گفت: ما عمیقا نگران کشتار مردم بی دفاع و بی گناه یمن و تخریب زیرساخت های این کشور هستیم و همه تلاش خود را برای توقف این کشتار به کار می بریم.
کد خبر: ۷۸۹۹۵۲
نگران کشتار مردم یمن و تخریب زیرساخت های آن هستیم

به گزارش اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، فیصل مقداد قائم مقام وزیر امور خارجه سوریه که در تهران به سر می برد، بعد از ظهر امروز (دوشنبه) با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت وگو کرد.

در این دیدار طرفین در خصوص مسائل دو جانبه، منطقه ای و بین المللی به رایزنی و تبادل نظر پرداختند.

ظریف در این دیدار با اعلام حمایت و قدردانی از دولت و ملت سوریه در مقابل تروریست های مورد حمایت بیگانگان، بر ضرورت ادامه گفت وگوها میان دولت سوریه و معارضان غیر تروریست تاکید کرد.

در ابتدای این دیدار قائم مقام وزیر خارجه سوریه با ابلاغ بهترین درودهای رییس جمهور، وزیر خارجه و مردم سوریه به دولت و ملت ایران از حمایت های جمهوری اسلامی ایران از دولت و مردم سوریه قدردانی کرد.

وی همچنین با ارایه گزارشی از آخرین تحولات میدانی جنگ با تروریست ها به ویژه در اردوگاه یرموک، در خصوص گفت وگوهای اخیر دولت با نمایندگان اپوزیسیون در مسکو گزارش مبسوطی بیان کرد.

مقداد با اشاره به اهمیت بیانیه سوییس، دستاوردهای هسته ای ایران را دستاوردی برای همه کشورهای در حال توسعه خواند.

این مقام سوری همچنین با حمایت از طرح 4 ماده ای ایران برای پایان بحران یمن، حملات وحشیانه به مردم بی گناه یمن را به شدت محکوم کرد.

وی از حضور ولید معلم وزیر امور خارجه سوریه در نشست آتی وزرای کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در تهران خبر داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها