دانشمندان در کمال شگفتی متوجه شده اند سلول های سرطانی شناور در اقیانوس می تواند به ابتلای صدف های خوراکی به نوعی سرطان شبیه سرطان خون منجر شود.
کد خبر: ۷۸۹۸۵۳
صدف های خوراکی هم سرطانی می شوند

در بسیاری از نقاط جهان استفاده از صدف های خوراکی به عنوان ماده غذایی پرطرفدار رایج است. اما اکنون دانشمندان دریافته اند این احتمال وجود دارد که با تأثیرگذاری سلول های سرطانی شناور در اقیانوس ها، این جانوران مبتلا به سرطان شوند.

اکثر سرطان ها در نتیجه لطمات وارد آمده به سلول ها ایجاد می شود که در نتیجه آن سلول​ها به طرز عجیب و غریب و غیرقابل کنترلی تکثیر می شوند.

در بسیاری از موارد سرطان به خودی خود قابلیت سرایت بین ارگانیسم ها را ندارد. با این حال تنها چند نوع محدود از سرطان ها (مانند نوعی جانور ساکن در تاسمانی که در آن سرطان مستقیما از حیوانی به حیوان دیگر منتقل می شود) وجود دارد که فرآیند انتقال به شکلی مستقیم روی می دهد.

در مقاله ای که در نشریه «Cell» منتشر شده است، محققان دریافته اند سناریوی مشابهی میان صدفهای خوراکی آبهای آمریکای شمالی وجود دارد.

آنها کشف کرده اند که انبوهی از صدف های خوراکی جزیره «Prince Edward Island» (در حد فاصل کانادا تا نیویورک) مبتلا به نوعی سرطان شبیه سرطان خون هستند.

این محققان دریافته اند صدف های خوراکی سرطانی همگی دارای توالی ژنتیکی مشابهی در سلول های سرطانی شان هستند.

نظریه مطرح شده در این خصوص این است که عامل سرطانی مشابهی در حال مبتلا کردن صدف های خوراکی بالا و پایین ساحل شرقی آمریکای شمالی است.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها