رفتارشناسی رسانه‌های عربستان در حادثه تلخ منا

وقتی رسانه شریک جرم می‌شود

موضع گیری توهین آمیز و گستاخانه رسانه های سعودی درقبال سخنرانی ها و مواضع مسؤولان جمهوری اسلامی ایران و همچنین دبیرکل حزب الله لبنان در خصوص تجاوز عربستان به مردم یمن، از عصبانیت شدید محافل داخلی این کشور حکایت دارد.
کد خبر: ۷۸۹۸۳۰
گستاخی رسانه های سعودی علیه ایران

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه سعودی "الجزیره" در مطلبی به قلم "سعد بن عبدالقادر القویعی" مدعی شد که "خطر باندهای مسلح بسیج مردمی (در عراق) در حال افزایش است".

این رسانه سعودی که به شدت از پیروزی ها و دستاوردهای نیروهای بسیج مردمی در عراق و اذعان مکرر برخی مسؤولان این کشور به نقش مهم حمایت ها و مشاوران نظامی ایران در شکست داعش و تروریسم عصبانی شده است؛ در مواضعی توهین آمیز سردار "قاسم سلیمانی" را یک "جنایتکار جنگی" و "عامل ایجاد تروریسم و متزلزل شدن صلح و امنیت و ثبات منطقه" معرفی می کند!!

روزنامه الجزیره در ادامه ادعاهای خود، سردار "قاسم سلیمانی" را مسؤول مستقیم "نیروهای شیعه" در عراق می داند و مدعی می شود که "این نیروها در حال پاکسازی مناطق سنی نشین در عراق و سوریه هستند". !!

الجزیره که مانند اغلب رسانه های سعودی، کشتار روزانه و مستمر شهروندان بی دفاع و زنان و کودکان یمنی در حملات جنگنده های ائتلاف سعودی را جنایت نمی داند؛ در پایان درخواست میکند که سردار سلیمانی در دادگاه جنایات بین المللی محاکمه شود!

روزنامه سعودی "الجزیره" همچنین در مطلب دیگری به قلم "عبدالله بن عبدالعزیز الفالح" به اعراب توصیه کرد که به سخنان سید حسن نصرالله و رسانه او گوش نکنند.

این روزنامه به سعودی ادامه داد: "بیایید گوشهایمان را ببندیم و از شنیدن صدای این رسانه ها خودداری کنیم."

روزنامه سعودی "الشرق" نیز در مطلبی درسایت اینترنتی خود به قلم "احمد دماس مذکور"، به شدت از سخنان اخیر سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان به دلیل انتقاد از کشورهای شرکت کننده در تجاوز به یمن، انتقاد کرد.

آیا هاشمی منکر هولوکاست است؟

آیت الله هاشمی رفسنجانی چندی پیش در مصاحبه خود گفت: وقتی انسان یک قطعه تاریخی به آن مهمی را منکر می‌شود که همه می‌دانند اتفاق افتاده و خانواده‌هایی قربانیان هستند این نوعی دفاع از هیتلر و نازی‌ها است.

به گزارش مهر، چندی پیش فصلنامه مطالعات بین المللی در بخشی از مصاحبه خود با آیت الله هاشمی رفسنجانی به موضوع اسرائیل هراسی و هولوکاست می پردازد. اما پاسخ های رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نشان می دهد که نظر وی در رابطه با هولوکاست در چندسال اخیر تغییرات زیادی داشته است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوال این فصلنامه می گوید: «اسرائیل در چند سال قبل در افکار عمومی غربی‌ها که پشتیبان اصلی آنها هستند، سقوط کرده بود. به خاطر ظلم‌هایی که کرده بود و به خاطر مانورهایی که فلسطینی‌های عاقل تر داده بودند، سقوط کرده بود. این قضیه هولوکاستی که آقای احمدی‌نژاد مطرح کرد، این را به نفع اسرائیل تغییر داد. قضیه‌ای هست که در اروپا بسیار روی آن حساس هستند و یک مسئله محوری برای اروپایی‌ها و به طور کلی غربی‌ها شده است. یعنی وقتی که انسان یک قطعه تاریخی به آن مهمی را منکر می‌شود و همه می‌دانند که بوده و خانواده‌هایی که در آنجا قربانی داده بودند، همه هستند و به علاوه قساوت هیتلر، این یک نوع دفاع از هیتلر و نازی‌های آلمان بود که اصلاً اینها چنین جرمی را مرتکب نشدند.»

اما سخنرانی آیت الله هاشمی رفسنجانی در سال‌های پیش از انقلاب حاکی از آن است که رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اعتقادی به کشتار یهودیان نداشته است.

وی در سال ۴۹ در سخنرانی خود در حسینه ارشاد در رابطه با کشتار یهودیان می گوید: «اینکه می گویند در جنگ دوم جهانی ۶ میلیون یهودی به دست آلمانی ها از بین رفتند، درست نیست، زیرا اگر تمام یهودیان جهان را جمع کنند به این تعداد نمی رسد.»

این اظهارات در اسناد ساواک منتشر شده و در کتاب خاطرات «هاشمی رفسنجانی و دوران مبارزه» از سوی محسن هاشمی بازنشر شده است. این کتاب از سری کتاب های خاطرات هاشمی رفسنجانی است که مربوط به خاطرات قبل از انقلاب اسلامی او؛ یعنی از سال ۱۳۱۳ تا ۱۳۵۷است. این کتاب دو جلد دارد که جلد دوم آن به انتشار اسناد ساواک و سایر تصاویر و مدرک‌ها اختصاص یافته است.

ارتباط سیاستمداران معروف عراق با عزت الدوری

در تلفن همراه عزت ابراهیم الدوری معاون صدام، دیکتاتور معدوم عراق، نام و شماره سیاستمداران معروفی به دست آمده است.

پایگاه خبری المعلومه در عراق نوشت: منبعی عالی رتبه در این کشور فاش ساخت در تلفن همراه عزت ابراهیم الدوری معاون صدام، دیکتاتور معدوم عراق، نام و شماره سیاستمداران معروفی به دست آمده است.

به گزارش «انتخاب»، این منبع که نامش فاش نشده است در گفتگو با المعلومه گفت:« نیروهای امنیتی کشور و گروههای مقاومت اسلامی پس از به هلاکت رساندن عزت ابراهیم الدوری، در بررسی تلفن همراه او به اسامی برخی از نمایندگان ، وزرا و مقامات سیاسی حال حاضر عراق برخورد کرده اندکه ایاد علاوی و اسامه نجیفی معاونان کنونی رئیس جمهوری عراق، صالح مطلک معاون نخست وزیر و مسعود بارزانی رئیس منطقه کردستان از جمله این اسامی هستند.»

وی افزود:« همچنین در میان این اسامی، نام طارق الهاشمی معاون رئیس جمهوری پیشین و نمایندگانی چون احمد المساری، مشعان جبوری، ناهده داینی، ظافر العانی، محمد فهداوی و طاها لهیبی نیز دیده می شود.»

پیش از این یک منبع سیاسی آگاه فاش ساخته بود در تلفن همراه عزت ابراهیم الدوری اسامی سیاستمداران کنونی کشور ، شیوخ عشایر و فرماندهان نظامی شناسایی شده و حتی تماس آنان با عزت ابراهیم الدوری در تلفن همراه ثبت بوده است و به نظر می رسد این افراد آماده اند به هر بهایی اسامی خود را حذف کنند.

داعش و طالبان علیه یکدیگر

فرمانده پلیس ولایت هلمند در جنوب افغانستان از وجود اسنادی مبنی بر اختلافات گسترده میان طالبان افغانستان و داعش خبر داد و گفت این دو گروه علیه یکدیگر حکم جهاد صادر کرده‌اند.

به گزارش تسنیم، فرماندهی امنیت ولایت هلمند در جنوب افغانستان شب گذشته هدف حمله مهاجمان مسلح قرار گرفته است که تاکنون هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این عملیات را به عهده نگرفته است.

«نبی جان ملاخیل»، فرمانده پلیس ولایت هلمند که در نشست خبری در رابطه با این حمله سخن می‌گفت از ایجاد شکاف در صفوف داعش و طالبان افغانستان خبر داد و گفت: شورشیان در افغانستان علیه یکدیگر حکم جهاد داده‌اند.

گروه طالبان افغانستان و داعش تاکنون بارها اختلافات عمیق خود را نشان داده‌اند که گزارش امروز فرمانده پلیس هلمند برگی دیگر از این اختلافات را نشان می‌دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها