درخواست پلیس از شهروندان

کلاهبردار فراری را شناسایی کنید + عکس

تاجر قلابی که به بهانه فروش سکه و طلای قدیمی، دو میلیارد تومان کلاهبرداری کرده و گریخته بود، در دام پلیس شهر آمل گرفتار شد.
کد خبر: ۷۸۹۷۳۹
کلاهبرداری 2 میلیاردی تاجر قلابی از خریداران طلا

به گزارش جام جم، چندی پیش مردی با حضور در پلیس آگاهی شهرستان آمل از مرد جوانی به اتهام کلاهبرداری شکایت کرد و گفت: در زمینه خرید و فروش سکه و طلاهای قدیمی فعالیت دارم. یک روز هنگام خروج از یک طلافروشی با مرد جوانی رو‌به‌رو شدم که مدعی بود تاجر است و در زمینه فروش سکه و طلاهای قدیمی فعالیت دارد و به‌دلیل مشکلات مالی قصد دارد سکه و طلاهای قدیمی را به قیمت پایینی بفروشد.

وی ادامه داد: پس از چندبار ملاقات، فروشنده تعدادی سکه و طلا به من نشان داد و اعتمادم را جلب کرد. پنجاه میلیون تومان به او پرداختم و قرار شد وی سکه و چند قطعه طلای قدیمی را به خانه‌ام بیاورد و تحویل دهد اما به یکباره ناپدید شد.

همزمان با شروع تحقیقات و انجام چهره‌نگاری رایانه‌ای از متهم فراری، جستجوی پلیس برای دستگیری وی آغاز شد تا این که چند نفر دیگر هم با حضور در پلیس آگاهی، شکایت‌های مشابهی را مطرح کردند. در حالی که جستجو‌ها برای دستگیری متهم فراری ادامه داشت، دو روز پیش ماموران موفق به شناسایی آخرین مخفیگاه مرد کلاهبردار شدند. آنها به خانه مورد نظر اعزام شده و به این ترتیب متهم پیش از فرار به دام افتاد.

متهم به نام رحمت با اعتراف به کلاهبرداری دو میلیارد تومانی از افراد پولدار گفت: ابتدا به عنوان مشتری وارد صرافی و طلافروشی‌های سطح شهر می‌شدم، بعد مشتریان آنجا را زیرنظر می‌گرفتیم و با شناسایی سوژه‌هایم آنها را بیرون از این مراکز به دام می‌انداختم. سپس مدعی می‌شدم تاجر هستم و طلای قدیمی و سکه‌هایم را به‌دلیل این که ورشکسته شده‌ام با قیمت پایین‌تر از مبلغ بازار می‌فروشم.

سرهنگ ولی‌الله گنجیان‌مقدم، فرمانده انتظامی شهرستان آمل در این باره به جام‌جم گفت: با اعتراف متهم برای او قرار قانونی صادر شده و تحقیقات پلیس برای مشخص شدن دیگر جرایم وی ادامه دارد. افرادی که در دام این متهم شیاد گرفتار شده‌اند، می‌توانند برای شکایت یا پیگیری پرونده‌هایشان به پلیس آگاهی مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها