جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ارتش و سپاه را دو نیروی مکمل و هماهنگ و قدرتمند در سطح قدرت های جهانی دانست.
کد خبر: ۷۸۹۳۳۲
جواب درخواست بازدید ازمراکز نظامی را با سرب داغ می دهیم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در برنامه نگاه یک، شنبه شب شبکه اول سیما، سردار سلامی به مناسبت روز ارتش گفت: اقدام امام در حفظ ارتش نشانه ژرف اندیشی ایشان بود.

وی با بیان این که پیوستن ارتش به مردم موجب مغضوب شدن آن نزد ضد انقلاب شد افزود: تاسیس سپاه هم از حرکت های بسیار آینده نگرانه امام در کنار ارتش بود.

سردار سلامی گفت: این امر دو نهاد را به دو نیروی مکمل تبدیل کرد، امروز هم ارتش به حد کفایت و بلوغ رسیده و از طرف دیگر سپاه نیز امروز به شجره تناور دفاعی تبدیل شده است به گونه ای که این دو به عنوان دو نیروی قدرتمند در سطح قدرت های جهانی به رسمیت شناخته می شوند.

وی تصریح کرد: اشتراکاتی در ماموریت و تجهیزات هست اما خطوط فاصل هم وجود دارد که از جمله هوافضای سپاه بر توسعه موشک های زمین به زمین، بالستیک و کروز و در جنگ هوایی بر پرنده های بدون سرنشین در کنار پدافند هوایی اطمینان بخش تکیه دارد در حالی که نیروی هوایی ارتش عموما متکی بر جنگنده های سرنشین دار است.

سردار سلامی گفت: نیروی بسیج یا نیروی قدس بازدارنده هایی نیرومند را شکل داده اند و نیروی دریایی ارتش در دریای عمان گسترش یافته و جنگ افزارهایی هماهنگ با دکترین دفاعی خود دارد در حالی که نیروی دریایی سپاه متکی بر موشک ها، شناورهای تندرو، رزم مین و برخی توانمندی های محرمانه دیگر در خلیج فارس و تنگه هرمز است.

وی افزود: در سه حیطه، ارتش و سپاه تداخی ندارند از سوی دیگر پشتیبانی متقابل حتی در رزمایش و ماموریت های واقعی همیشه در جریان است و ستاد کل نیروهای مسلح این هماهنگی را انجام می دهد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: کارکرد جمهوری اسلامی ایران حفظ کرامت مسلمانان اعم از شیعه و سنی بوده است.

سردار سلامی با این پرسش که آیا در فلسطین و در مقابل صهیونیست ها، غیر از جمهوری اسلامی ایران توانست با ایجاد ظرفیت حزب الله شکست تاریخی را به رژیم صهیونیستی تحمیل کند افزود: اکثریت سوریه یا بوسنی سنی هستند و در فلسطین یک شیعه حضور ندارد یا در افغانستان در زمان جنگ با شوروی سابق، اینها نشان از آن دارد که ما حمایت از مسلمانان را در دستور کار خود داریم.

سلامی گفت:ما در مقابل قدرت ها صف آرایی کردیم و این امر تصویری سرشار از احساس و عاطفه از جمهوری اسلامی ایران را در جهان اسلام ایجاد کرده است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که آیا می توانیم در مورد نسل کشی های مسلمانان ساکت باشیم تصریح کرد: در هر جایی ما حضور پیدا کردیم آشکارا و با در خواست روسای آن کشورها بوده است به شکلی که به حاکمیت ملی آنها لطمه ای وارد نشود چه جنگ باشد یا نباشد.

وی در باره تهاجم سعودی ها به یمن گفت: آنها با گمان نفوذ معنوی و اعتقادی جمهوری اسلامی ایران و برای سلطه طلبی بر جهان عرب دست به این اقدام زدند.

سلامی با بیان این که براساس اطلاعات ما فقط 6 ساعت پیش از حمله، ائتلاف شکل گرفته از حمله با خبر شد افزود: آنها تلاش دارند ارتش مصر را در کنترل عملیاتی خود بگیرند، امری که تحقیری برای ارتش این کشور خواهد بود.

وی تهاجم سعودی ها را جهالت راهبردی با مفروضات غلط و مطالعه ناصحیح دانست و گفت: اگر ال سعودبتواند موفقیت منطقه ای به دست بیاورد به سراغ همسایه ها خواهد رفت چرا که اشتهای او برای توسعه حاکمیت ادامه پیدا خواهد کرد.

سلامی تصریح کرد: ائتلاف شکل گرفته موجودی ناقص الخلقه است و در نهایت این واضح ترین اشتباه عربستان و پرده برداری سیاسی از سعودی ها بود که عملکردشان شبیه به صهیونیستها در فلسطین است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران در ادامه گفت: اجازه نمی دهیم حریم امنیت ملی ایران مخدوش شود و نمی گذاریم از پادگان های نظامی ایران که جزو ارزشهای ملتمان است بازرسی صورت گیرد.

سردار حسین سلامی درخصوص بحث اجازه بازرسی غرب از اماکن نظامی ایران که در فکت شیت امریکایی بیانیه سوییس آمده است گفت: اهمیت این موضوع آنقدر بالاست که ما حتی اجازه تفکر در خصوص بازرسی از عادی ترین اماکن نظامی را به کسی نمی دهیم.

وی افزود: برخی از ارزش ها جزء ذاتی یک ملت است و این موضوع از همین ارزشهاست.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: ما هرگز اجازه نمی دهیم حریم امنیت ملی مان بدست دشمنان مخدوش شود.

وی با بیان اهمیت پادگان نظامی برای یک ملت گفت: اجازه دادن به نیروی بیگانه برای بازدید از پادگان های نظامی مانند اشغال سرزمین است چرا که همه رازهای دفاعی ما در این مکانهاست.

سردار سرتیپ حسین سلامی با تحقیر آمیز خواندن بحث بازدید از اماکن نظامی گفت: من مطمئنم که مردان عرصه دیپلماتیک ما دارای غیرت،‌ شجاعت و ایمان هستند و اگر دشمن در این خصوص صحبت کند سیلی محکمی بر این ادعای انان خواهند زد.

وی افزود: اگر طرف مقابل دراین خصوص حرف بزند باید با سرب داغ جوابش را داد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: انعطاف در نرخ غنی سازی اورانیوم تفاوت دارد با انعطاف در مقابل بازدید از امکان از اماکن نظامی ایران و ما این اجازه را به کسی نمی دهیم.

وی خاطر نشان کرد: بی اعتمادی ما نسبت به دشمن انتها ندارد و ایران بهشت جاسوسان نمی شود.

حسین سلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر روی میز بودن گزینه نظامی گفت: ما پختگی و مهارت های مقابله با قدرت های بزرگ را در میدان عمل آزموده ایم.

وی افزود: پیام ما این است که اگر بخواهند در چنین فضایی گفتگو کنند، مطمئن باشند همه چیز بر سر نقطه اول بازمی گردد.

سردار سرتیپ سلامی گفت: ایران برای کسی که بخواهد به مخزن اسرار ما نفوذ کند فرش قرمز پهن نمی کند و قرمزی این فرش با خون شهیدان رنگین شده است.

وی با اشاره به صحبت های مقامات امریکایی مبنی بر تمایل نداشتن از وقوع جنگ جدید در خاورمیانه گفت: امریکایی ها به خوبی می دانند جنگ با ایران چه شکست هایی را برای‌ آنها در پی خواهد داشت.

سلامی با اشاره به راهبردهای ناتوان امریکایی ها در سه دهه گذشته گفت: ظرفیت امریکایی ها برای یک جنگ جدید به پایان رسیده است و روی میز بودن گزینه جدید نگران کننده نیست.

وی افزود: مفروضات ما برای ساخت یک قدرت دفاعی، برای جنگ در برابر یک قدرت بزرگ است.

سلامی گفت: قدرت های مکمل ما در منطق گسترش یافته اند و هر کدام به تنهایی در مکان های مختلف راهبردهای امریکا را با بن بست روبرو کرده اند.

وی خاطر نشان کرد: اگر جنگ شود، ابعاد پاسخ به این جنگ در ذهن امریکایی ها ماندگار می شود.

سردار سلامی افزود: تفکر ما از قدرت امریکایی ها ذهنی نیست و ما اشراف اطلاعاتی از قدرت نظامی امریکا داریم.

وی گفت: اگر توانایی برخورد با امریکا در مقیاس وسیع را نداشتیم این قدر با اطمینان در این خصوص صحبت نمی کردیم.

سلامی تصریح کرد: ما ملاحظات امنیت ملی و منطقه را بررسی کرده ایم و این بحث را مطرح می کنیم.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: قدرت آمریکا با ظهور انقلاب اسلامی ایران رو به زوال و افول گرایید.

سردار سلامی افزود: آنها خود معتقدند انقلاب اسلامی فضای تنفسی آنها را در منطقه و جهان اسلام تنگ کرده است چرا که واقعیت ها را مشاهده کرده اند بعنوان نمونه قبل از انقلاب رژیم صهیونیستی در همه جنگها پیروز می شد اما پس از انقلاب شکوهمند اسلامی در هیچ یک از جنگها به پیروزی نرسید.

وی تأکید کرد: آنان همه تلاش های خود را برای فشار بر ایران بکار گرفتند اما چه چیز عایدشان شد؟ در سوریه شکست خوردند و در میدان تحولات امنیتی ـ سیاسی عراق نیز نتیجه ای جز شکست عایدشان نشد.

سردار سلامی تأکید کرد: برای مسلمانان مشخص است که غارت ثروتهای مادی و معنوی ، سلطه سیاستهای رژیم صهیونیستی و آمریکا و وابستگی و عقب ماندگی برخی دول اسلامی عامل مشکلات جهان اسلام است بنا بر این امروز در پس شکستهای پی در پی آمریکا دشمن تلاش می کند در منطقه با جابجایی دوست و دشمن تهدید تصنعی به نام ایران جا بیندازد و بین مسلمانان درگیری و اختلاف افکنی کند که نمونه این کار اعمال نفوذ در حاکمیت و قدرت کشورها و همچنین بازی گرفتن یک طرف ماجرا در هر کشوری به منظور تأمین نظم سیاسی ـ‌ امنیتی آمریکاست.

وی با اشاره به شرایط حساس منطقه گفت: بیشتر جنگهایی که در این منطقه رخ داده است یک سوی آن مرتبط با آمریکاست یعنی قدرتها و نظامهای فرامنطقه ای تلاش می کنند تا جای پایی داشته باشند و علیه پدیده ای به نام انقلاب اسلامی و یا بیداری اسلامی بایستند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: مسلما سعودی ها و رهبران برخی کشورهای عربی در تجاوز به یمن اشتباه می کنند که به علت هراس یا علقه شخصی اعتبار یک ملت را به اعتبار خود پیوند می زنند.

سردار سلامی افزود: آنچه که ایران را با وجود فشارها در زمره کشورهای قدرتمند و ملت ایران را به عنوان ملتی الگو قرار داده رهبری امام خمینی و رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده است.

وی افزود: زمانی که آل سعود باعث تجمیع گروههای تکفیری و تروریستی می شود ایا خود و برخی دیگر کشورها می توانند از این پدیده مصون باشند؟

وی تاکید کرد: عربستان این جنگ را آغاز کرده است اما بداند به این راحتی ها پایانش ممکن نیست و نمی تواند با دهها بازیگر به سر انجام برساند.

سردار سلامی درباره سخنان تفرقه افکنانه برخی روحانیون سعودی نیز گفت: دو امام جمعه مسجد الحرام گفته اند اول به جنگ شیعیان و ایران و سپس به جنگ یهودیان می رویم و این بذر نفاق و تفرقه در جهان اسلام است.

وی با رد دخالت های ایران در امور داخلی یمن گفت: انصار الله ، مردم و ارتش یمن ید واحده اند و به نیروی نظامی ،آموزش و تجهیزات نیاز ندارند و اگر مدعیان حضور ما راست می گویند چرا قرینه ای از این حضور وجود ندارد.

سردار سلامی تاکید کرد: نیازی به حضور ما نیست البته از یمن حمایت های سیاسی و معنوی می کنیم و اگر شرایط مهیا باشد کمک های انسان دوستانه خواهیم کرد هرچند بگوید ایران به قلب جزیره العرب می رود که البته اشتباه می کنند چرا که برای ما وحدت جهان اسلام و عرب مهم است.

وی یاد آور شد: ما تیغ انتقام از 400 حجاج شهید ایرانی در عربستان بر نکشیدیم چرا که نمی خواهیم وحدت جهان اسلام آسیب ببیند.

جانشین فرمانده کل سپاه در ادامه گفت: اتهام به ایران به این علت است که هزینه سیاسی اقدام متجاوزانه در یمن را روی ایران توزیع کنند که این طرحی امریکایی صهیونیستی است.

وی افزود:در منطقه هیچ کس عربستان را با سیاست مستقل نمی شناسد زیرا خارج از امر و نهی امریکا تصمیم نمی گیرد چرا که در مسئله غزه صدای ناله های کودکان فلسطینی را می شنیدند اما اعتنایی نمی کردند.

سردار سلامی در پاسخ به پرسشی در باره حضور ناوهای ایرانی در خلیج عدن و بهانه جویی و تهدید برخی از سعودی ها نیز گفت: ناوها از سال ها قبل در این منطقه برای تامین امنیت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران حضور داشتند که در این مدت به کشتی های خارجی نیز کمک کرده اند ما قواعد آب های بین المللی را می شناسیم و وارد آب های داخلی کشوری نمی شویم چرا که ملت متمدنی هستیم و در هیچ دوره ای درتاریخ به کشوری تجاوز نکرده ایم.

سردار سلامی تاکید کرد: اگر این حضور در هر سطحی حتی زبانی با تهدید دیگران مواجه شود با عکس العمل بسیار بسیار قدرتمندانه ما مواجه خواهند شد البته تاکنون در برابر ما رفتار عاقلانه ای داشته اند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت:عربستان در تجاوز به یمن در بن بست استراتژیک گیر کرده است. نه راه پیش دارد نه پس.

سردار سرتیپ حسین سلامی درخصوص هدف از معرفی کردن ایران به عنوان تهدیدی برای منطقه و جهان افزود: همه این ها در جهت سیاست ایران هراسی است.

وی اضافه کرد: همه مقررات ایران در جهت حفظ کرامت، عظمت،وآزادی مسلمین است.

سردارسرتیپ حسین سلامی با اشاره به تجاوزات عربستان به یمن و تاثیرش در منطقه گفت :این تجاوز یک شکافی درسیستم امنیتی منطقه ایجاد کرده و عربستان فضای انتقال چالش به درون سرزمین خود را فراهم ساخته است.

وی گفت: تبعات این واقعه فقط درمرزهای عربستان نخواهد بود و امنیت ملی برخی از کشورهای منطقه را به خطر خواهد انداخت.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران در ادامه افزود:هیچ جنگی امنیت را برای شروع کننده اش به ارمغان نیاورده است و اگر عربستان این موضوع را مهار نکند ،به زودی با عکس العمل نگران کننده ای مواجه خواهد شد.

سردارسرتیپ حسین سلامی در خصوص موفقیتهای ارتش مردمی عراق در مبارزه با داعش گفت:از ماه ها قبل سلسله پیروزی های ارتش ونیروهای مردمی درعراق بدست آمده است و نشان داد که هرجا مستقل از نیروهای امریکایی عمل کنند موفق می شوند.

وی با ابراز امیدواری از تداوم این موفقیت ها در عراق گفت: پیگیری الگوی مشارکت بسیج مردمی و ارتش عراق موفقیت های بیشتری را برای مردم عراق به همراه خواهد داشت.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران در خصوص بحث مقاومت درمنطقه گفت:شجره طیبه مقاومت شکل گرفته و تا به حال از آزمون های سختی سربلند بیرون آمده که دستاوردهای زیادی را به همراه داشته است.

وی افزود: به تدریج شاهد موفقیت های بزرگی در صحنه جهان اسلام در مقابله با رژیم صهیونیستی خواهیم بود .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
۰
۰
زنده باد سردار دمت گرم
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها