غرب همواره ادعای حمایت از دموکراسی و حق تعیین سرنوشت ملت‌ها را مطرح و با این ادعا نیز به دخالت در امور کشورها می‌پردازد.
کد خبر: ۷۸۹۰۲۴
فرمول یک و تناقض غرب

این رویه در حالی به عرفی رفتاری برای غرب مبدل شده که نمونه‌های بسیاری در عرصه رفتاری غرب دیده می‌شود که این ادعاها را با ابهام همراه می‌سازد.

تحولات بحرین یکی از نمونه‌های عینی در این عرصه است. این روزها بحرین میزبان مسابقاتی با عنوان فرمول یک است. مسابقات اتومبیلرانی که بخشی از آن در خاک بحرین انجام می‌شود. کشورهای غربی در حوزه رسانه‌ای و سیاسی تأکید بسیاری بر اهمیت این مسابقات داشته و همواره تلاش کرده‌اند بیشترین پوشش خبری را در این عرصه داشته باشند.

غرب در حالی به تکرار این ادامه می‌دهد که بحرین برای چهارمین سال متوالی شاهد اعتراضات مردمی برای رسیدن به حقوق خود است. بحرینی‌ها خواستار ابتدایی‌ترین حقوق اولیه یعنی حق تعیین سرنوشت و مقابله با حاکمیت استبداد و استعمار بر کشورشان هستند. آل‌خلیفه نه تنها این مطالبات را محقق نساخته بلکه حتی اجازه برگزاری تظاهرات به مردم داده نشده و همه اعتراضات مردمی با سرکوب همراه بوده که نتیجه آن شهادت و زخمی شدن صدها نفر و بازداشت هزاران نفر بوده است.

با اذعان نهادهای حقوق بشر رژیم بحرین از ناقضان حقوق بشر بوده و باید به خاطر این جرم مورد بازخواست قرار گیرد حال آنکه کشورهای غربی مدعی حقوق بشر نه تنها اقدامی در این عرصه صورت نداد‌ه‌اند بلکه به حمایت نظامی و سیاسی از آن پرداخته‌اند.

اکنون در حالی بحرین میزبان مسابقات فرمول یک است که برخی کشورها با دادن چهره‌ای دموکراتیک به بحرین و معطوف ساختن محورهای رسانه‌ها به برگزاری مسابقات فرمول یک به دنبال پنهان سازی جنایات آل‌خلیفه و اعتراضات مردمی هستند. پنهان سازی 4 ماه بازداشت شیخ علی سلمان و کم رنگ سازی آنچه در زندان‌های آل‌خلیفه می‌گذرد از اهداف این رفتارها است.

نوع عملکرد کشورهای غربی در قبال برگزاری مسابقات فرمول یک در بحرین این اصل را برای مردم این کشور آشکار می‌سازد که هیچ امیدی به حمایت‌های غرب وجود ندارد و آنها گزینه‌ای جز تکیه بر خویشتن ندارند.

بر این اساس است که ملت بحرین همزمان با برگزاری این مسابقات با برگزاری تظاهرات‌ سراسری تلاش کرده‌اند که توجه رسانه‌ها و طرفداران فرمول یک را به تحولات بحرین معطوف سازند تا ضمن شکست طراحی آل‌خلیفه و متحدانش، گامی دیگر برای تحقق اهداف انقلابی خود بردارند. آشکار سازی چهره ضد بشری آل‌خلیفه و رسوا سازی واهی بودن ادعای حقوق بشر غرب از اهداف این اقدامات است که تحقق آن می‌تواند دستاوردهای بسیاری برای ملت بحرین به همراه داشته باشد.

قاسم غفوری - جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها