• 12 1
  • 6

«قطار زندگی» به راه افتاد + عکس

شنبه 29 فروردین 1394 ساعت 09:01
در حالی که سال گذشته قطار بین‌المللی و لوکس مجارستانی وارد کشور شد، مسئولان داخلی تصمیم گرفتند از این سبک قطار در مسیرهای داخلی استفاده کنند. این موضوع آن‌قدر جدی پیگیری شد که روز پنجشنبه هفته گذشته قطار لوکس و پنج ستاره‌ای به نام قطار زندگی از تهران به سمت مشهد حرکت کرد.

به گزارش خبرنگار جام‌جم، بیشتر از این‌که این قطار از نظر ظاهری با قطارهای دیگر متفاوت باشد، ارائه سرویس و نوع خدماتی که به مسافران ارائه می‌دهد، خاص است. زمانی که وارد قطار می‌شوید نمای داخلی قطار مانند قطارهای عادی یا حتی ویژه هم نیست.

کوپه‌های این قطار چهارنفره بوده و در نگاه اول صندلی‌های آن شبیه به یک مبلمان است. در داخل کوپه‌ها دو مانیتور 18 اینچ برای تماشای فیلم تعبیه شده است. همچنین این قطار دارای سیستم وای‌فای بسته است.

بسته از این نظر که به صورت شبکه‌ای طراحی شده و هر کاربر می‌تواند با توجه به فیلم‌ها و موسیقی‌هایی که در شبکه وجود دارد فیلم یا آهنگ دلخواه خود را انتخاب کند و گوش دهد.

همچنین غذا، دسر و دیگر خوراکی‌هایی که در این قطار سرو می‌شود با توجه به انتخاب و نظر مسافران تهیه می‌شود.

خوراک این قطار از پیش‌غذا، غذای اصلی و دسر همگی در هزینه بلیت محاسبه شده و دارای کیفیت بسیار بالایی است. رستوران این قطار در دو طبقه مجزا تعبیه شده است. قطار زندگی دارای هشت واگن است.

مهمانداران قطار نیز چهار آقا و چهار خانم هستند که هیچ‌کدام در طول مسیر نمی‌توانند بخوابند و وظیفه‌شان سرویس دادن به مسافران است.

از امکانات دیگر داخل قطار کتابخانه‌ای است که دارای 36کتاب با موضوعات مختلف و وجود فروشگاه‌های سیار هدایاست. ضمن اینکه برای هر مسافر یک دمپایی اسفنجی برای تردد راحت‌تر در قطار درنظر گرفته شده است.

قیمت چگونه است؟

قیمت بلیت قطار زندگی 150 هزار تومان است. شاید از نظر برخی مسافران این قیمت بسیار بالا باشد و مسافران بتوانند با خرید بلیت‌های چارتری با همین قیمت سفرشان را با هواپیما انجام دهند.

اما مهدی موسوی‌نژاد، مدیرعامل شرکت رجاء از این قطار با قیمت اعلام شده دفاع می‌کند و به خبرنگار جام‌جم می‌گوید: این انتخاب مسافر است که با کدام وسیله سفر کند اما هواپیمایی با این قیمت از حداقل خدمات برخوردار است و نکته مثبت این قطار نوع ارائه خدمات ویژه آن است.

وی می‌ا فزاید: بزودی یک قطار با همین امکانات در مسیر تهران ـ شیراز راه‌اندازی خواهد شد.

محمدحسین علی‌اکبری - گروه اقتصاد

به اشتراک گذاری
کد خبر : 1909995860928179884
لینک کوتاه :

اخبار مرتبط

ارسال نظر

  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
تصویر امنیتی:

نظرات شما ( 6 نظر )

فکر کنم در ارسال خبر خیلی بی دقت بودین تو رجا مهدی موسوی نژاد مدیر عامل نیست
لطفا یک قطار پاوه مهاباد راه اندازی شود . با سپاس
من پیشنهاد میكنم قیمت مهم نیست كیفیت كار هم مهم است مثلا كوپه های دو تخته و حتی یك تخته با امكانات یك سوییت كوچك
به نظر من اصلا این قطار 150 هزار تومان نمی ارزد.
دوستان عزیز جام جم، اگر قصد دریافت و انتشار نظرات مخاطبین و خوانندگان خود را ندارید خوب قسمت ارسال نظرات را حذف كنید تا هم خیال شما راحت شود و هم خیال خوانندگان، بیش از یكهفته است كه هیچ نظری از بنده منتشر نشده و نمی شود منجمله در مورد خبر بالا، بهر روی همانطور كه استحضار دارید رسانه یكطرفه بدون انتشار نظر خوانندگان كه به عنوان بازخورد اخبار مطرح است، رسانه توفیق چندانی نخواهد داشت. موفق باشید
مخاطب گرامی با سلام از این كه همراه همیشگی ما هستیداز شما سپاسگزاریم.مطالعه ذیل اخبار مختلف حكایت از تداوم سیاست انتشار نظرات شمامخاطبان گرامی را دارد.بی شك در صورتی كه نظرات شما به دست ما رسیده باشند و اصول در آن رعایت شده باشند نظرها بر روی خط ارسال شده ومی شوند.در رابطه با این خبر جام جم فقط 2 نظر دریافت كرده است .یكی از نظرات با نام عبدالله و دیگری با نام جنابعالی كه محتوای گلایه است.در رابطه با این خبر نظر دیگری دریافت نشده است.
آقای مدیر عامل شرکت رجاء اشتباه فاحشی می کند، البته زمانی متوجه اشتباه خود خواهد شد که حتی کاهش قیمت بلیط نیز توجیهی برای استقبال مسافرت با این قطار که بی جهت گران است نخواهد بود ( چون اصطلاحاً بازارش خراب شده است )، این آقای مدیر عامل باید متوجه باشد که پذیرائی و ارائه غذا یکی از عوامل و دلایل قیمت بلیط می تواند باشد نه همه موارد، سرعت رسیدن به مقصد ، مدت زمانی که فرد برای یک سفر باید تلف کند ارائه خدمات ایاب و ذهاب در مبدا و مقصد و. . . از مواردی هستند که تقاضا برای سفر با یک وسیله را کاهش یا افزایش می دهند که برای همین سفر به مشهد با قطار، اکثر این موارد در حداکثر محدودیت و سختی قرار دارد.