رییس مرکز زمین شناسی و اکتشافات معدنی منطقه شمال شرق کشور گفت: در اجرای طرحهای اکتشاف مواد معدنی تاکنون یازده هزار و 500 کیلوگرم ذخایر معدنی طلا در استان خراسان رضوی شناسایی شده است.
کد خبر: ۷۸۸۲۸۴
شناسایی 11 تن ذخایر معدنی طلا در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، روشن روان افزود: این معادن هم اکنون به مرحله گواهی کشف رسیده و بخشی از آن واگذار شده و بخشی دیگر نیز آماده واگذاری به بخش خصوصی است.
وی افزود: در راستای پروژه های اکتشاف طلا در خراسان رضوی در مجموع هفده هزار نمونه از رودخانه ها و رسوب آبراهه ها مورد بررسی قرار گرفت که در مرحله شناسایی سیصدو پنج مورد دارای عیار بیش از مقدار میانگین یعنی چهار میلیگرم در تن بود که به عنوان آنومالی تجمع مواد معدنی معرفی شد.
وی با بیان اینکه نیاز به سرکایه گذاری گسترده داریم افزود: بر اساس اطلاعات به دست آمده، در منطقه ارغش یک در شهرستان نیشابور حدود هزار و سیصد کیلو گرم، در منطقه ارغش دو هزارو هفتصدکیلو گرم و در طرقبه - شاندیز نیز حدود دو هزار کیلوگرم طلا شناسایی شده است.
وی افزود: همچنین از پلاسرها (مواد معدنی تجمع یافته در دشت و رودخانه) در زرمهر تربت حیدریه حدود ششصد کیلوگرم، در بخش کوچکی از کلاته تیمور کاشمر صد کیلوگرم و در منطقه کبودان بردسکن حدود هزار کیلوگرم طلا شناسایی شده است.
روشن روان گفت: از کل ذخایر شناسایی و کشف شده تاکنون حدود شش و نیم تن در اختیار بخش خصوصی قرار گرفته که در حال بهره برداری و یا انجام مقدمات کار بهره برداری است.
رییس مرکز زمین شناسی و اکتشافات معدنی منطقه شمال شرق کشور افزود: برای شناسایی دقیق میزان ذخیره طلا در برخی مناطق دیگر خراسان رضوی از جمله شهرستانهای کاشمر، بجستان، بردسکن، مشهد، تربت حیدریه و خواف و انجام اکتشافات عمومی و تفصیلی آنها پروژه هایی توسط دولت و بخش خصوصی در حال اجرا است که با انجام آن ذخایر طلای این استان افزایش می یابد.
وی با اشاره به کشف معدن طلا در استان، اظهار کرد: دویست و هشتاد کارگاه تولید طلا در مشهد مشغول به فعالیت هستند و کشف معدن طلای جدید در خراسان رضوی در بحث سرمایه‌گذاری معادن، اقتصادی و ارزآوری موثر خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها