مردی که با فروش ضمانت‌نامه‌های جعلی برای آزادی زندانیان، از خانواده‌های آنها کلاهبرداری می‌کند، تحت تعقیب پلیس قرار گرفت.
کد خبر: ۷۸۸۱۴۲
جعل فیش حقوقی برای آزادی زندانیان

به گزارش جام‌جم، دو روز پیش مرد جوانی درحالی که فیش حقوقی در دست داشت، وارد یکی از شعبات دادسرای ناحیه 34 تهران شد و در خواست کرد ضامن پسرعمویش شود تا او بتواند از زندان آزاد شود.

منشی بازپرس زمانی که مدارک وی را بررسی کرد به فیش حقوقی‌ای که او ارائه داده بود، ظنین شد و از ضامن خواست تا فیش حقوقی دیگری را بیاورد.

مرد جوان هم از شعبه خارج شد و دقایقی بعد فیش حقوقی دیگری را آورد که مبلغ حقوق ثبت شده در آن تغییر کرده بود. همین موضوع باعث شد کارمند شعبه متوجه جعلی بودن مدارک شود و با هماهنگی قضایی متهم دستگیر شد.

متهم دیروز برای تحقیقات به شعبه چهارم بازپرسی دادسرای ناحیه 34 تهران منتقل شد که به‌قاضی عموزاد گفت: پسرعمویم چندی قبل خودرویی خرید که پلیس به او مشکوک شد و خودرو را توقیف کرد. بعد هم معلوم شد، خودرو سرقتی بوده و پلیس پسرعمویم را بازداشت کرد. زمانی که از موضوع مطلع شدم از شهرستان به‌تهران آمدم تا پیگیر پرونده وی باشم که به من گفتند باید برای آزادی او فیش حقوقی بیاورم. در تهران آشنایی نداشتم تا ضامن شود. در پارکی نزدیکی دادسرا نشسته بودم که مردی سراغم آمد و درباره علت حضورم در دادسرا پرسید. او زمانی که متوجه شد من در جستجوی ضامن هستم، یک میلیون تومان گرفت تا ضامنی برای من پیدا کند بنابراین خواسته او را قبول کردم و پول درخواستی را دادم. مرد غریبه هم یک فیش حقوقی داد که نام من روی آن درج شده بود و خواست آن را به‌دادسرا ببرم تا کارهای مربوط به ضمانت را انجام دهم. وقتی به شعبه رفتم کارمند آنجا متوجه جعلی بودن فیش شده و دستگیرم کردند.

با ثبت اظهارات این مرد، برای او قرار قانونی صادر شد و جستجوی پلیس برای دستگیری مرد کلاهبردار در حالی آغاز شده بود که ماموران متوجه شدند مشخصاتی که او در اختیار پلیس قرار داده با مردی شباهت دارد که چند نفر دیگر را هم به شیوه‌ای مشابه فریب داده و از آنها کلاهبرداری کرده است.

با کشف این سرنخ روند رسیدگی به پرونده وارد مرحله جدیدی شد و تحقیقات در این باره ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها