متهم:‌ قصد داشتم تابوت سنگی را هم سرقت کنم که ناکام ماندم

کشف تابوت سنگی در ماموریت مخفی پلیس

مرد جوان که پس از سرقت اشیای عتیقه میلیاردی از رقیبش، قصد فروش آنها را داشت نمی‌دانست با ماموران مخفی پلیس وارد معامله شده است.
کد خبر: ۷۸۸۱۱۹
کشف تابوت سنگی در ماموریت مخفی پلیس

به گزارش جام‌جم، چند روز پیش ماموران اداره اطلاعات شهرستان رباط‌کریم متوجه شدند فردی اشیای عتیقه بسیاری را در خانه‌اش نگهداری می‌کند و از طریق دو مرد قصد فروش این اموال قیمتی را دارد. ماموران با گزارش این موضوع به بازپرس محسن پورساداتی، رئیس شعبه دوم دادسرای عمومی و انقلاب این شهر، تحقیقات در این زمینه را آغاز کردند.

همزمان با شروع تحقیقات، ماموران در پوشش فروشنده وارد عمل شده و توانستند در باند قاچاقچیان میراث فرهنگی نفوذ کنند. در ادامه ماموران در پوشش خریدار با فروشنده قرار گذاشته و زمانی که مرد قاچاقچی و دو همدستش برای فروش اشیای عتیقه به محل ملاقات در یکی از محله‌های جنوبی شهر آمدند، هر سه نفر را دستگیر کردند.

در این مرحله ماموران با هماهنگی قضایی وارد خانه قاچاقچی میراث فرهنگی شده و 40 سکه قدیمی، مجسمه‌های مختلف، دو کتیبه و اشیای دیگری که او را به طور ماهرانه در خانه‌اش جاسازی کرده بود کشف کردند. در ادامه، این اشیا برای مشخص شدن قدمت تاریخی در اختیار کارشناسان اداره میراث فرهنگی قرار گرفت.

متهمان با انتقال به اداره پلیس در اعترافاتشان گفتند: ما فقط برای فروشنده اصلی، مشتری پیدا می‌کردیم و در برابر فروش اشیای عتیقه پول می‌گرفتیم. تصور نمی‌کردیم آخرین خریدار پلیس باشد.

با ثبت اظهارات آنها، متهم اصلی پرونده به نام فرید بازجویی شد و در اظهارتش گفت: در زمینه خرید و فروش اشیای عتیقه فعالیت دارم، اما اموالی که از خانه‌ام پیدا شده متعلق به من نیست، بلکه آن را سرقت کرده‌ام. چندی پیش متوجه شدم رقیبم در زمینه خرید و فروش اشیای عتیقه، مشتریانم را به سمت خود جذب می‌کند و اموال عتیقه بسیاری را در پارکینگی مخروبه نگهداری می‌کند و قصد دارد بزودی این اموال را بفروشد. با اطلاع از موضوع، نقشه دستبرد به آنجا را طراحی کردم.

وی ادامه داد: چند بار قصد دستبرد به آنجا را داشتم که موفق نشدم تا این که روز حادثه با اطمینان از این که رقیبم آنجا را ترک کرده و نگهبانی در آنجا حضور ندارد، شبانه وارد پارکینگ شدم و پس از تخریب در دخمه‌ای که آنجا ساخته بود، اشیای عتیقه را دزدیدم. در آن پارکینگ یک تابوت سنگی که داخل آن جسد مومیایی قرار داشت، مشاهده کردم که قصد داشتم در مرحله دوم آن را سرقت کنم.

با ثبت اظهارات این متهم، ماموران برای دستگیری صاحب اموال به خانه او در شهرستان بهارستان در غرب استان تهران اعزام شده و دو روز پیش موفق به دستگیری این متهم شدند. ماموران در بازرسی از پارکینگ مخروبه هم تابوت قدیمی را پیدا کردند که دست‌نوشته‌هایی با خط میخی روی آن نوشته شده بود. تابوت سنگی برای مشخص شدن این که آیا مومیایی درون آن وجود دارد یا نه، در اختیار کارشناسان اداره میراث فرهنگی قرار گرفت.

متهم با انتقال به اداره پلیس اطلاعات، اظهارات متناقضی را بیان کرد و تحقیقات از وی ادامه دارد.

بازپرس شعبه دوم دادسرای عمومی و انقلاب دادسرای شهرستان رباط کریم در این باره به جام‌جم گفت: با صدور قرار قانونی برای متهمان، تحقیقات از آنها برای مشخص شدن دیگر ابعاد پرونده ادامه دارد و با پایان یافتن تحقیقات در این زمینه اطلاع رسانی خواهد شد.

محسن پورساداتی افزود: کارشناسان اداره میراث فرهنگی در بررسی اشیای کشف شده اعلام کردند که این اشیا خیلی قیمت دارد و ارزش این اموال بسیار بالاست اما در رابطه با تابوت سنگی هنوز اظهار نظری نشده و تحقیقات کارشناسان میراث فرهنگی در رابطه با قدمت و وجود مومیایی در آن ادامه دارد.

وی یادآور شد: افرادی که قصد فعالیت در زمینه تهیه، خرید و فروش اشیای عتیقه و میراث فرهنگی را در سر دارند، بدانند که قانون با آنها قاطعانه برخورد خواهد کرد و مجازات‌های سنگینی در انتظارشان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها