رنگ آسمان

باز هم ریزگرد

اگر خاطرتان باشد از یکی دو هفته قبل درباره تغییرات شدید جوی در روزهای ابتدایی این هفته هشدار داده بودیم. حاصل این تغییرات شدید علاوه بر بارش‌های مناسب، سیلاب و آبگرفتگی در برخی مناطق و حتی بارش سنگین برف در شمال غرب بود، اما از امروز اوضاع جوی آرام‌تر خواهد شد.
کد خبر: ۷۸۷۷۴۸
اوضاع جوی آرام می‌شود

دیروز: در نوار شمالی، نیمه غربی، شمال شرق، شرق، ارتفاع‌های البرز، دامنه‌های جنوبی زاگرس، مناطقی از جنوب و مناطقی از مرکز، شاهد بارش‌های رگباری، گاهی همراه با آذرخش بودیم که البته وزش باد شدید و کاهش دما پدیده چیره در بیشتر استان‌ها بود.

امروز: در برخی مناطق شمال غرب، سواحل دریای خزر، شمال شرق و شرق بارش‌های پراکنده ادامه دارد، اما به طور کلی اوضاع جوی در کشور آرام‌تر از روزهای گذشته است و از سرعت وزش باد کاسته می‌شود. در نیمه شرقی نیز کاهش دما محسوس خواهد بود.

فردا: همچنان در بیشتر استان‌ها آسمان صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد در بعدازظهر خواهد بود؛ البته در دامنه‌های زاگرس، رشد ابر و بارش‌های پراکنده رخ می‌دهد.

آینده‌نگری: طی روزهای آینده وزش باد در بعدازظهرها پدیده چیره خواهد بود. همچنین از چهارشنبه دمای هوا رو به افزایش می‌گذارد. از پنجشنبه سامانه بارش‌زای جدیدی از سمت غرب کشور وارد و تا ابتدای هفته آینده به تناوب در نیمی از کشور سبب بارش‌های رگباری خواهد شد.

آسمان‌نگاری: دستی بالا آمد و حریر سپید ابر را از جلو پنجره آسمان کنار زد. آن طرف پنجره، خورشید به پهنای صورت می‌خندید. پرندگان دوباره آواز خواندن را از سر گرفتند. آسمان گفت: «بهار کمی آرام‌تر شد!»

خبر خوب: سامانه بارش‌زای جدید که از اواخر هفته می‌آید، سبب خواهد شد که در ارتفاعات البرز و بخصوص زاگرس بارش‌های مناسب فروردین تداوم داشته باشد. فراموش نشود که این کوه‌های سر به فلک کشیده، سرچشمه بسیاری از رودهای اصلی میهن است.

احسان مرادی - جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها