اعضای بدن جوان مرگ مغزی به بیماران پیوند زده شد

بخشش زندگی در روز تولد

اعضای بدن پسر جوان در سالروز بیست سالگی‌اش به 12 بیمار نیازمند زندگی دوباره‌ بخشید.
کد خبر: ۷۸۷۲۹۱
بخشش زندگی در روز تولد

به گزارش جام‌جم، یازدهم فروردین امسال رامین مولایی در خانه در حال استراحت بود که دوستش به او پیشنهاد داد با موتور گشتی در شهر بزنند. با قبول این پیشنهاد از سوی پسر جوان، ساعاتی بعد دوستش سراغش آمد. پس از طی مسافتی ناگهان خودرویی که بسرعت در حرکت بود با موتورسیکلت آنها تصادف کرد. موتورسیکلت به کناری پرت شد و دو پسر جوان بشدت مجروح شدند.

یکی از شاهدان حادثه با پلیس و اورژانس تماس گرفت و موضوع را خبر داد. دقایقی بعد هر دو مصدوم با کمک امدادگران اورژانس به بیمارستان مدنی شهرستان کرج منتقل شدند.

تلاش پزشکان برای نجات جان آنها آغاز شد تا این که پزشکان نظر دادند رامین مرگ مغزی شده، اما دوستش وضع بهتری دارد. پزشکان همه تلاش خود را برای نجات رامین انجام دادند، اما دیگر امیدی به بازگشت او به زندگی نبود.

پزشکان موضوع را با خانواده رامین در میان گذاشتند و از آنها خواستند با درخواست اهدای عضو موافقت کنند. مادر برای آخرین بار وارد بخش مراقبت‌های ویژه شد. رامین آرام روی تخت بود و هنوز قلبش می‌تپید. انگار همین چند ساعت پیش بود که برای آخرین بار پسرش را شاد و خندان دید که خانه را ترک کرد. به یاد حرف‌های رامین افتاد که همیشه می‌گفت مادر اگر دچار حادثه‌ای شدم، اعضای بدنم را به بیماران نیازمند اهدا کن تا آنها نیز قدری از درد و رنجشان کاسته شود و شادی دوباره به زندگی آنها لبخند بزند. بیستم فروردین روز تولد رامین بود و دیگر نمی‌توانست شمع روی کیک را فوت کند.

خانواده پسر جوان سرانجام تصمیم خود را گرفتند و اعضای بدن رامین را در سالروز تولد بیست سالگی‌اش به بیماران نیازمند اهدا کردند.

هر چند رامین در آستانه جوانی روی در نقاب خاک کشید، اما با کار انساندوستانه‌ خانواده‌اش یاد و خاطره رامین برای همیشه جاودانه ماند.

دکتر ساناز دهقانی، مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی بیمارستان سینای تهران در این باره به جام‌جم گفت: با انتقال رامین، جوان مصدوم به بیمارستان سینا و کار خداپسندانه خانواده این جوان، قلب، دو کلیه، کبد و نسوج بافت‌های وی به 12 بیمار نیازمند که با مرگ دست و پنجه نرم می‌کردند، پیوند زده شد تا زندگی بار دیگر به این بیماران لبخند بزند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
نرم افزار موبایل
-
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
۰
۰
سلام رامین جان زود بود ازبین ما رفتی خداوند به خانواده عزت و برای شما مغفرت از خداوند خواستارم
آتنا
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
۰
۰
پسر دایی عزیزم روحت شاد همیشه به یادت هستیم
میثم جعفری از اصفهان
United States
۰۲:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
۰
۰
در ان زمان من هم در ان بیمارستان بستری بودم و از نزدیك رامین را میدیدم چقدر سخت بود خانواده مهربان رامین هرلحظه منتظر بودن وضعیت رامین تغییر بكند دلهره زیادی داشتند اما امید داشتند رامین بهبود پیدا كند اما متاسفانه دست تقدیر بود.لازم است از اینجا از خانواده مولایی بخاطر لطفی كه به ما در ان شرایط دربیمارستان مدنی كرج داشتند تقدیر تشكر كنم وهمچنین ما راهم درغم خود شریك بدانید.

نیازمندی ها