عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان گفت: رهنمودهای مقام معظم رهبری همواره نصب العین ما بوده است و از این پس نیز ما بر اساس خطوط کلی ترسیم شده ایشان حرکت خواهیم کرد.
کد خبر: ۷۸۶۲۰۳
رهنمودهای رهبری قوت قلب مذاکره کنندگان هسته ای است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ سیدعباس عراقچی در گفتگو با خبر 21 سیما افزود: تشکر می کنم از فرمایشات بسیار دقیق و حکیمانه مقام معظم رهبری، هم از باب رهنمودهایی که دادند، هم از باب خطوطی که ترسیم فرمودند و هم از بابت اعتمادی که به تیم مذاکره کننده ابراز کردند که واقعا باعث دلگرمی و قوت قلب ماست.

وی گفت: ایشان همانطور که فرمودند در طول مذاکرات در 15-16 ماه گذشته همواره خطوط کلی و خط قرمزهایی را که مدنظرشان بوده است ابلاغ کرده بودند و ما همواره سعی کردیم در چارچوب این خط قرمزها و در چارچوب این مطالبات کلانی که ایشان در مذاکرات داشتند، حرکت کنیم و همواره این فرمایشات نصب العین ما در مذاکرات بوده است و در آینده هم به همین شکل خواهد بود.

وی با بیان اینکه ما دقیقا در چارچوب فرمایشات ایشان حرکت می کنیم افزود: دقیقا راهنمایی هایی را که ایشان فرمودند و دیدگاه ها و خطوطی را که ترسیم کردند در همان چارچوب حرکت کردیم و در آینده هم حرکت خواهیم کرد.

عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان گفت: نکته مهمی که ایشان اشاره کردند این است که ما در سه ماه آینده باید برسیم به جزئیات راه حل هایی که اخیرا در دور اخیر پیدا شده و این کار بسیار پیچیده و دقیق و مشکلی است.

عراقچی افزود : هنوز ما در موقعیتی نیستیم که بگوییم توافق داریم و یک توافق تضمین شده است، بنابراین حتماً باید آن توافقی که یک توافق خوب و ایده آل از نظر جمهوری اسلامی ایران به حساب می آید ، حقوق مردم ایران را تضمین کند ، عزت و استقلال ایران را تضمین کند ؛ چنین توافقی حتما باید باشد و در این جهت حرکت خواهیم کرد .

وی گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند خودمان را اسیر زمان و محصور زمان نخواهیم کرد ؛ اگر در این سه ماه به توافقی برسیم تلاش خودمان را خواهیم کرد و حتی تلاش خواهیم کرد که حتی زودتر از سه ماه به نتیجه برسیم ولی اگر آن توافقی که مطلوب مقام معظم رهبری حاصل نشود قطعا گرفتار زمان نخواهیم شدو حتماً اگر لازم باشد زمان را تمدید خواهیم کرد .

عراقچی در پاسخ به این سوال که مقام معظم رهبری مطلع کردن مردم و نخبگان را مصداق همدلی مردم و مسئولان خواندند ؛ شما برای تحقق این کار چه پیشنهادهایی دارید گفت : این اصل همیشه راهنمای ما بوده است و همواره سعی کردیم که هم مردم و هم نخبگان را در جریان جزئیات قرار دهیم .

وی افزود : بلافاصله پس از بازگشت از مذاکرات اخیر در لوزان، بنده خدمت بینندگان رسیدم ، فردای آن روز دکتر ظریف صحبت های مبسوط و طولانی در سیما داشت و تمام جزئیات را تشریح کرد و امشب هم دکتر صالحی با مردم صحبت می کند .

عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان گفت : این منش ما حتماً در روزهای آینده هم خواهد بود ؛ ما حتماً استقبال می کنیم از انتقاد های منصفانه ودلسوزانه ای که با هدف کمک به ما صورت می گیرد و حتماً جلساتی را در سطوح مختلف با قشرهای مختلف خواهیم گذاشت .

عراقچی افزود : تلاش خواهیم کرد راه حل هایی که وجود دارد به اشتراک فکری بگذاریم و از دیدگاههای همه عزیزان و نخبگان بخصوص کسانی که دغدغه دارند، استفاده کنیم تا بتوانیم به بهترین راه حل هایی برسیم که در توافق مورد استفاده واقع شود .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها