رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران گفت: طبیعی است حجم تجارت ما بعد از لغو تحریم‌ها با کشورهایی مانند کره، ترکیه و چین کاهش می‌یابد و کشورهای اروپایی جایگزین آنان می‌شوند.
کد خبر: ۷۸۵۴۹۷
لوازم خانگی چینی جای خود را به محصولات اروپایی می‌دهد

محمد طحان‌پور در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این‌که بهتر است هرچه سریع‌تر تولیدکنندگان مذاکرات خود را با کارخانجات مطرح لوازم خانگی در دیگر کشورهای مطرح آغاز کنند، اظهار کرد: اگر توافق هسته‌ای نهایی شود، در نیمه دوم سال جاری می‌توانیم آثار لغو تحریم‌ها را در حوزه لوازم خانگی شاهد باشیم.

وی با بیان این‌که لغو تحریم به نفع تولید و واردات است و تولیدکنندگان باید آینده‌نگری و نگاهی درازمدت داشته باشند، گفت: اکنون بسیاری از تولیدکنندگان ما این نگرانی را دارند که با توجه به اخبار مثبت هسته‌ای، قیمت مواد اولیه‌ای را که در انبارهایشان ذخیره کردند کاهش یافته و متضرر شوند، ولی جای نگرانی نیست چون تولیدکنندگان می‌توانند با برنامه‌ریزی هرچه سریع‌تر در این زمینه اقدام کنند.

طحان‌پور با بیان این‌که اتحادیه همیشه ناظر بر کیفیت کالاهاست، تصریح کرد: کالاهایی که کیفیت ندارند بعد از لغو تحریم بتدریج از گردونه خارج می‌شوند و اگر تولیدکننده‌ای نتواند تولیدی با کیفیت داشته باشد از رقابت خارج می‌شود، چون تولید باید هم پای دنیا حرکت کند و تولیدکنندگان خودشان را با تکنولوژی روز دنیا مطابقت دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها