« اگر ملت یمن عرب نیست، پس عرب کیست؟!»

هشدار دبیرکل حزب الله: قبر پیامبر واقعا در خطر است

نصرالله در گفتگو با الاخباریه:

درگیریهای منطقه سیاسی است

دبیر کل حزب الله لبنان گفت: درگیریهای منطقه سیاسی است اما شعارهای دینی در این درگیریها مطرح می شود و از مسئله دین و مذهب در درگیریهای جاری در منطقه سوء استفاده می شود.
کد خبر: ۷۸۵۱۹۷
درگیریهای منطقه سیاسی است

به گزارش مهر، «سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب الله لبنان در گفتگو با شبکه الاخباریه سوریه بر ارتباط دائمی با ملت سوریه تاکید کرد .

وی اعلام کرد که منطقه هم اکنون در شرایط بسیار حساسی به سر می برد و وجود ارتباط و هماهنگی میان ملت سوریه و دیگر ملتهای منطقه امری مهم و ضروری است.

نصرالله در ادامه گفت: درگیریها در واقع درگیریهای سیاسی است اما شعارهای دینی در این درگیریها مطرح می شود و از مسئله دین و مذهب در درگیریهای جاری در منطقه سوء استفاده می شود.

نصر الله در ادامه تصریح کرد: درگیریها در فلسطین با صهیونیسمی است که خون بیگناهان را می ریزد و مرتکب جنایات عدیده می شود و آنچه در فلسطین د ر جریان است جنگ میان یهود و مسلمانان نیست.

دبیر حزب الله لبنان تاکید کرد که بدون شک آنچه در منطقه در جریان است درگیری سیاسی است نه دینی.

وی همچنین درخصوص مبارزه حزب الله در سوریه اعلام کرد که حضور در جبهه های سوریه یک انتخاب و تصمیم علنی بود که با اختیار کامل ما انجام شد.

نصرالله تأکید کرد: در زمان پهلوی کشورهای عربی و غربی روابط مستحکمی با ایران داشتند.

وی افزود: ما از هم پیمانان خود در لبنان نمی خواهیم که از تصمیم ما درباره حضور در سوریه حمایت کنند و آنرا تایید کنند و ما آنها را به پیروی و مقید شدن از این تصمیم مجبور نمی کنیم.

دبیر کل حزب الله لبنان اظهار داشت: در ابتدا برخی انتظار داشتند که بحران سوریه بسیار طولانی شود و این کشور در کارزاری طولانی و بسیار خونبار قرار بگیرد و همه این تصور را داشتند که دمشق پس از دو یا سه ماه از داخل سقوط خواهد کرد.

وی افزود: سوریه یکی از معدود کشورهای منطقه است که مستقل عمل می کند و در عرصه منطقه ای تصمیمات مستقلی را اتخاذ می کند.

نصرالله تاکید کرد: نمی توان بدون در نظر گرفتن سوریه از اوضاع منطقه ای سخنی را به میان آورد و بدون در نظر گرفتن سوریه و تصمیمات مستقل این کشور نقشه ای را برای منطقه ترسیم کرد.

وی همچنین با اشاره به جنگ 2006 میان لبنان و رژیم صهیونیستی اعلام کرد که هدف از این جنگ نفوذ به سوریه از طریق لبنان و پس از آغاز جنگ با لبنان بود که آمریکا و اسرائیل نقشه آن را کشیده بودند.

نصرالله اظهار داشت: «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه پیوسته در راستای تحقق منافع و به مصلحت سوریه تلاش می کند و دمشق هم اکنون در کارزار حفاظت از سوریه و استقلال این کشور قرار دارد.

وی گفت: القاعده به سوریه آمد تا بر آن سیطر ه پیدا کند و آن را مقدمه ای برای سیطره به منطقه قرار دهد و از این رو از نیاز غرب برای ایجاد جنگ در سوریه سوء استفاده کرد و همه تروریستهای خود را به سوریه آورد.

نصر الله در ادامه تاکید کرد که جنگ علیه سوریه قطعا محکوم به شکست است و هیچ کدام از اهداف برای آغاز کنندگان و توطئه کنندگان علیه سوریه محقق نشده است.

وی افزود: سیطره تروریستها بر یک شهر یا روستا در سوریه یک رویداد ریشه ای و اساسی در تحولات سوریه محسوب نمی شود.

نصرالله در ادامه گفت: آنچه که رسانه ها درخصوص حجم خسارتهای وارده به حزب الله در جنگ سوریه می گویند اخباری مبالغه آمیز است و با توجه به حجم کارزاری که هم اکنون در سوریه در جریان است خسارتهای وارده به حزب الله بسیار کمتر از میزان مورد انتظار است.

وی افزود: راهکار حل بحران سوریه سیاسی است و مخالفان سوری باید اراده لازم را برای انجام مذاکرات سیاسی داشته باشند چنانکه بشار اسد از آغاز بحران در سوریه در سطح گسترده ای آمادگی خود را برای مذاکرات سیاسی اعلام کرده است.

نصرالله در ادامه به حمایت برخی کشورها از تروریسم در سوریه و تمایل این کشورها به ادامه بحران در سوریه اشاره و تصریح کرد: برخی کشورها که از تروریسم در سوریه حمایت می کنند نمی خواهند که راهکار سیاسی برای حل بحران این کشور اتخاذ شود و بر سر راه تحقق این امر مانع تراشی می کنند و در واقع از آنچه که هم اکنون در سوریه در جریان است خوشحال هستند.

وی در ادامه بر غنیمت شمردن هر فرصتی برای مذاکره جهت برون رفت از بحران موجود در سوریه تاکید کرد.

دبیر کل حزب الله لبنان افزود: برخی کشورها از ما می خواهند که پیامهای مثبتی را به دولت سوریه برسانیم اما در واقع این پیامها صرفا تعارف به شمار می آیند و تنها به منظور باز گذاشتن راه بازگشت به سوریه و خراب نکردن پلهای پشت سر محسوب می شود.

وی در ادامه افزود: نظامیان ایرانی در جنگ سوریه حضور ندارند بلکه برخی مشاوران هستند که پیش از بحران سوریه نیز در این کشور حضور داشتند.

نصرالله در ادامه به حملات اخیر عربستان به همراه برخی کشورهای غربی و عربی به یمن اشاره و تصریح کرد: سعودیها به دنبال بازگرداندن هیمنه و قدرت خود در یمن هستند که بر اثر اقدامات پیشین خود از دست داده اند.

وی افزود: آمریکا نیز خواهان سیطره بر یمن است حتی اگر خارج از اراده اش باشد و رژیم صهیونیستی نیز از حمله کشورهای عربی به یمن حمایت می کند و آماده مشارکت مستقیم در تجاوز به یمن است.

نصرالله در ادامه افزود به دنبال ترویج فرهنگ و تفکر تکفیری مردم منطقه در معرض اشاعه این تفکر قرار دارند و این تفکر از عربستان نشأت گرفت و بزرگترین حامیان داعش نیز سعودیها هستند.

وی گفت: عربستان مجبور شده که با خودش وارد جنگ شود در حالی که دائما با جبهه های مختلف در حال جنگ است و با پرداخت پول و استفاده از رسانه و رجال صاحب فتوایی که در اختیار دارد خون مردم بی گناه را در عراق و سوریه و یمن می ریزد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها