فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها از کاهش ۸۰ درصدی حریق و تخلفات در جنگل ها و مراتع کشور در ایام نوروز خبر داد.
کد خبر: ۷۸۴۸۰۰
کاهش ۸۰ درصدی حریق وتخلفات در اراضی ملی

سرهنگ قاسم سبز علی افزود: در ۱۵ روز تعطیلات نوروز هیچ مورد خاصی از حریق و تخلف در سراسر کشور گزارش نشده است.

به گفته وی، حضور بیش از ۵۰۰ واحد گشتی، ۳ هزار و ۵۰۰ نیروی سازمان جنگل ها ، ۲۰۰ هزار همیار طبیعت ، محافظان افتخاری، سازمان های مردم نهاد و انجمن های صنفی، تلفن آن لاین ۱۵۰۴ برای دریافت گزارش های مردمی و فعالیت مراکز فرماندهی ان لاین کنترل تخلفات در ایام نوروز برای حفاظت از عرصه های طبیعی و ملی نقش عمده ای در کاهش تخلفات و آتش سوزی در این ایام داشت.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها و مراتع اظهار داشت: در ایم نوروز سال جاری تنها یک مورد آتش سوزی سطحی در جنگل های گلستان رخ داد که مساحتی کمتر از یک هکتار را در بر می گرفت.

سبزعلی تصریح کرد: همچنین در ۱۵ روز نخست سال جاری حدود ۲۰ مورد تخریب و تصرف در اراضی ملی سراسر کشور اتفاق افتاد که برای آنها پرونده تشکیل شد .

وی با بیان اینکه در این ایام تصرفی در اراضی ملی استان تهران نداشتیم یادآور شد: تنها در ارتفاعات سوهانک با وجود تذکراتی که داده شده بود بدون توجه به این اخطارها در مراتع واقع در این ارتفاعات مسابقات ماشین سواری برگزار شد که با حکم قضایی ۴۰ دستگاه از این خودروها توقیف شد.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها تأکید کرد: در مجموع در این ایام میزان تخلفات و آتش سوزی ها در اراضی ملی سراسر کشور نسبت به سال گذشته کاهش قابل توجهی داشته است. ( مهر )

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها