فرد سابقه‌داری که اقدام به راه‌اندازی درگاه جعلی بانک‌ها و برداشت غیرمجاز کرده بود توسط پلیس فتا دستگیر شد.
کد خبر: ۷۸۴۳۸۵
سارق اینترنتی حساب مردم را خالی می‌کرد

به گزارش جام‌جم، رئیس پلیس فتای استان مرکزی در این باره گفت: پس از دریافت دادخواست فردی مبنی بر برداشت غیرمجاز دو میلیون تومان از حساب بانکی‌اش موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

سرگرد مصطفی نوروزی افزود: با تحقیقات انجام شده از شاکی مشخص شد که وی اطلاعات حساب بانکی خود را در یک درگاه جعلی بانک وارد کرده که در نهایت این موضوع موجب برداشت غیرمجاز مبلغ دو میلیون تومان از حساب بانکی وی طی یک مرحله شده است. با تحقیقات فنی انجام شده مشخص شد برداشت‌های غیرمجاز توسط فردی سابقه‌دار در یکی از استان‌های همجوار صورت گرفته که کارشناسان این پلیس با کسب مجوز قضایی به این استان اعزام و پس از مشخص شدن مخفیگاه متهم طی یک عملیات پلیسی متهم دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

متهم که سابقه جعل درگاه‌های بانکی و کلاهبرداری را در کارنامه خود داشت در ابتدا منکر اتهامش شد اما در ادامه لب به اعتراف گشود.

سرگرد نوروزی خاطرنشان کرد: متهم اعتراف کرد که تعداد هشت سایت جعلی تحت عنوان فروش شارژ و فروش فیلم‌های غیراخلاقی طراحی کرده و با هدایت طعمه‌های خود از این طریق به درگاه‌های جعلی بانک‌های مختلف اقدام به برداشت غیرمجاز مبلغ 10 میلیون تومان از حساب شهروندان مختلف کرده است.

هشدار پلیس

سرگرد نوروزی به کاربران اینترنت هشدار داد فضای مجازی می‌تواند بسیار مخاطره‌آمیز باشد و در صورت ورود بدون آگاهی ممکن است صدمات جبران‌ناپذیری را شاهد باشیم، همچنین شهروندان دقت داشته باشند هدف گردانندگان بیشتر سایت‌هایی که با موضوعات غیرمجاز مانند فروش فیلم‌های غیراخلاقی در بستر اینترنت فعالیت می‌کنند کلاهبرداری است. کاربران اینتر نت هنگام عملیات بانکی باید از واقعی بودن درگاه بانک مورد نظر مطمئن شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها