« ایرانی‌ها اورانیوم غنی سازی می‌کنند،عرب‌ها قلیان عسلی!»

استدلال جالب مجری الجزیره درباره بیانیه هسته ای

فیصل القاسم مجری جنجالی برنامه «الاتجاه المعاکس» (جهت مخالف) شبکه ماهواره ای الجزیره خطاب به آن دسته از سران عرب که از توافق هسته ای ایران و غرب ناخرسند هستند اظهارات قابل تاملی را بیان می کند.
کد خبر: ۷۸۴۱۶۸
استدلال جالب مجری الجزیره درباره بیانیه هسته ای

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از شبکه سی ان ان، فیصل القاسم در توییتر خود درباره بیانیه اخیر ایران و 6 قدرت جهانی با محوریت برنامه هسته ای ایران با تیتر «خطاب به کسانی که از توافق ایران و آمریکا ترسیده اند» در عین تکرار اتهام و ادعای تلاش ایران برای ساخت سلاح هسته ای استدلالی شنیدنی مطرح کرد و چنین نوشت: کمی فکر کنید. کدام گزینه بهتر است؟ اینکه ایران به سلاح هسته ای دست یابد و شما زیر یوغ ترس یا رحم ایران در آینده قرار گیرید یا دست برداشتن از چنین طرحی با دادن امتیازهای اقتصادی، سیاسی و راهبردی به ایران؟

القاسم می افزاید: اگر از دستاوردهای ایران در نتیجه چنین توافقی می ترسید مشکل خودتان است زیرا شما عمرتان را در اعتماد به آمریکا هدر دادید و هیچ چیز برای آینده کشور و ملت هایتان نساختید در حالی که ایران به خودش متکی است و آنچه کاشت را درو کرد.

مجری الجزیره افزود: فراموش نکنید که غرب به پاکستان که همپیمان اعراب است اجازه داد که سلاح هسته ای داشته باشد اما مانع ایران شد.

فیصل القاسم افزود: برخی از اعراب گمان می کنند که زن دائمی آمریکا هستند در حالی که نمی دانند فریب آمریکا را خورده اند. در سیاست همپیمانی ها بر اساس اخلاقیات و ارزش ها نیست بلکه بر اساس منافع است.

فیصل القاسم پیش از این هم اظهاراتی جنجالی را در انتقاد از رویکرد سران عرب و سیاست های اشتباه آنان بیان کرده بود.

وی در مقاله‌ای نوشت : برخی از کشورهای عربی کاری ندارند به غیر از اینکه از افزایش نفوذ ایران در منطقه به ویژه پس از نزدیکی بین این کشور و آمریکا پس از توافق‌ هسته‌ای شکایت کنند.

فیصل القاسم خطاب به کشورهای عربی نوشت :ایران را مورد سرزنش قرار ندهید ، ایران دارای طرحی بوده که بر اساس استراتژی قدرتمندی پایه ریزی شده و در رابطه با ساخت تسلیحات به غرب و یا شرق وابسته نشد و به وسیله نخبگان خود به ساخت آن پرداخت و این چیزی نیست که محکوم شود بلکه شایسته احترام است حتی اگر برخی‌ها با این کشور اختلاف سیاسی داشته باشند.

القاسم تفاوت بین کشورهای عربی و ایران را اینگونه توصیف کرد که اولی (اعراب) مانند شخصی است که خانه‌ای را اجاره کرده و به صاحب خانه (آمریکا) طی سالیان سال پول پرداخت می‌کند و اموالش را از دست می‌دهد اما دومی (ایران) مانند شخصی است که وام گرفته و با آن، خانه‌ای را خریداری کرده و پس از چند سال صاحب خانه می‌شود.

این تحلیلگر مسائل سیاسی و مجری مشهور شبکه الجزیره در پایان مقاله خود نوشت : ایرانی‌ها اورانیوم غنی سازی می‌کنند،عرب‌ها قلیان عسلی!

جام جم آنلاین- جواد ارشادی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
نرم افزار موبایل
-
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
۰
۰
والااااا......اگه جلومونو نمیگرفتند الان نصف ایرانی ها الان برای سفر عید تو مریخ داشتند افتاب می گرفتند ولی حیف كه این جهان حسود نذاشت ایران وایرانی پیشرفت درخور خودش رو داشته باشه
پیراسته فر
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
۰
۰
دلسوزی این مجری از دلواپسی خیلی از وطنی ها منطق تره

نیازمندی ها