پژوهشگران دانشگاه صنعتی امیرکبیر در راستای حل بحران انرژی در آینده، خودروهای شیمیایی با سوخت دوستدار طبیعت عرضه کردند که در آینده نزدیک از نتایج آن می‌توان در صنایع خودرو سازی استفاده کرد.
کد خبر: ۷۸۴۰۵۵
خودروی دوستدار محیط زیست در ایران ساخته شد

جابر نصرالله گاوگانی، مجری طرح با اشاره به منابع فسیلی گفت: منابع این نوع سوخت‌ها رو به پایان است از این رو در دنیا مطالعاتی را برای تولید سوخت‌های جایگزین هیبریدی و سلول‌های خورشیدی آغاز کرده​اند.

وی افزود: این مطالعات در زمینه ساخت ماشین کمیکار با استفاده از سوخت‌های سبز اجرایی شد.

گاوگانی، ماشین‌های کمیکار را ماشین‌های شیمیایی توصیف کرد و گفت: از یک واکنش ساده تجزیه آب اکسیژنه به عنوان نیروی پیشران استفاده شده است.

مجری طرح سوخت ابتکاری این نوع ماشین را آب اکسیژنه و پتاسیم پرمنگنات دانست و افزود: این خودرو به گونه‌ای طراحی شده است که پس از طی مسافت ۳۰ متر متوقف می‌شود.

گاوگانی با بیان اینکه شاسی این خودرو از پریفرم‌هایی از جنس «PET» است، خاطر نشان کرد: پلیمر انتخاب شده به دلیل قیمت مناسب و وزن کم و مقاومت بالا انتخاب شده است.

وی با تاکید بر اینکه مخزن خودرو طراحی شده قابلیت تحمل ۷۰ بار فشار را دارد، افزود: با تنظیم دمای واکنش و فشار خروجی ماشین بعد از طی مسافت مربوطه متوقف می شود.

مجری طرح سوخت ابتکاری با اشاره به کاربردهای نتایج به دست آمده از این مطالعات یادآور شد: از دانش فنی به دست آمده از این پروژه تحقیقاتی می‌توان در صنایع خودروسازی پیشرفته در آینده نزدیک استفاده کرد.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها