زورگیران را شناسایی کنید + عکس

تصادف ساختگی شگرد سارقان خشن بود

تصاویر متهمانی که به شیوه ایجاد تصادف ساختگی اقدام به زورگیری، سرقت گوشی تلفن همراه و گردنبندقاپی می‌کردند، منتشر شد.
کد خبر: ۷۸۳۷۱۴
تصادف ساختگی شگرد سارقان خشن بود

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پلیس آگاهی تهران بزرگ، در پی وقوع سرقت‌های مشابه که در تمامی آن‌ها گروهی از سارقان جوان با موتورسیکلت‌ اقدام به زورگیری، موبایل قاپی، کیف قاپی و گردنبندقاپی از شهروندان کرده بودند، پرونده‌ای در این خصوص جهت شناسایی و دستگیری این گروه از سارقان خشن در اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ تشکیل شد.

کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ با بررسی شکایت به عمل آمده تعدادی از شکات و با توجه به مشخصات ارائه شده در خصوص سارقان، اطمینان پیدا کردند که عمده سرقت‌های صورت گرفته توسط گروه مشخصی از سارقین انجام شده است.

یکی از مالباختگان به کارآگاهان گفت: در منطقه سعادت آباد در حال تردد با خودرو بودم که ناگهان یک دستگاه موتورسیکلت با دو سرنشین از سمت راننده با آیینه ماشین تصادف کرد، ترک نشین موتورسیکلت از موتور پیاده و جهت دلجویی به سمت من آمد اما در یک لحظه و در زمانی که شیشه ماشین را پایین آورده بودم ناگهان به سمت من حمله ور شد و پس از قاپیدن گردنبند به همراه همدست خود و در مسیر خلاف جهت حرکت خودروها از محل متواری شد.

مالباخته‌ای دیگر با اشاره به سرقت گوشی تلفن همراهش گفت: در خیابان امام خمینی (ره) – بعد از خیابان شیخ هادی، ناگهان یک عابر پیاده اقدام به قاپیدن گوشی تلفن همراه بنده کرد و چند متر جلوتر با دو موتورسیکلت که منتظر او بودند از محل فرار کرد.

مالباخته‌ای نیز در خصوص زورگیری گوشی تلفن همراهش گفت: در منطقه صادقیه – خیابان شهاب در حال رفتن به دانشگاه بودم که ناگهان دو سرنشین یک دستگاه موتورسیکلت با تهدید چاقو اقدام به سرقت گوشی تلفن همراهم کردند.

یک جوان دانشجو هم با اشاره به سرقت کیف همراهش گفت: بالاتر از میدان پونک – جنب مجتمع دانشگاهی نیایش در حال تردد بودم که دو موتورسیکلت هوندا 125 با چهار سرنشین اقدام به قاپیدن کیف حاوی جزوات دانشگاهی، کیف پول و گوشی تلفن همراهم کردند، این سارقان را قبل از خروج از در دانشگاه سوار بر موتور مشاهده کرده و به چهره آن‌ها خیره شده بودم و به همین جهت قادر به شناسایی آن‌ها هستم.

با توجه به شیوه و شگرد سرقت‌ها، کارآگاهان اداره پنجم با بهره‌گیری از اطلاعات به دست آمده از مالباختگان به خصوص در مورد داشتن خال بر روی صورت یکی از سارقان و یا رنگ چشم یکی از سارقین اقدام به چهره‌نگاری تصاویر سارقان کردند.

با بهره‌گیری از اطلاعات به دست آمده و انجام چهره‌نگاری و نهایتاً بانک اطلاعات مجرمین سابقه‌دار، کارآگاهان موفق به شناسایی یکی از اعضای گروه به نام «مهدی . ر متولد 1367» شدند که بارها به اتهام ارتکاب جرایم کیف قاپی، زورگیری و سرقت‌های مقرون به آزار و اذیت دستگیر شده بود.

با شناسایی تصویر «مهدی .ر»، شناسایی دیگر همدستان وی در دستور کار کارآگاهان اداره پنجم قرار گرفت و مشخص شد که «مهدی» پس از آنکه در اسفندماه سال 1392 از زندان آزاد شده مجدداً و با همدستی سه مجرم سابقه‌دار دیگر شهرستان اسلامشهر به نام‌های «فرشاد متولد 1369 و دارای سابقه سرقت از سال 88»، «مهدی متولد 1371 و دارای سابقه سرقت از سال 1391»، و «بهرام متولد 1370 و دارای سابقه سرقت مقرون به ازار و اذیت» اقدام به تشکیل گروه جدیدی از سارقین به عنف کرده است.

با شناسایی مخفیگاه هر چهار عضو این گروه از سارقان در منطقه اسلامشهر، هماهنگی‌های لازم قضایی با شعبه دوم بازپرسی دادسرای ناحیه 34 تهران انجام و هر چهار متهم طی چهار عملیات همزمان در شهرستان اسلامشهر دستگیر و به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند.

متهمین و به ویژه سرکرده گروه که چاره‌ای جز اعتراف نداشتند صراحتاً به ده‌ها فقره سرقت به شیوه‌های مختلف موبایل قاپی، زورگیری، کیف قاپی و گردنبندقاپی در تمامی مناطق تهران اعتراف کردند.

معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر، افزود: با توجه به شناسایی تعدادی از شکات و مالباختگان و اعتراف صریح متهمین به ده‌ها فقره سرقت در عمده مناطق شهر تهران و به جهت شناسایی دیگر جرایم ارتکابی متهمین و همچنین سایر شکات و مالباختگان، دستور انتشار بدون پوشش تصاویر متهمین از سوی بازپرس پرونده صادر شده است.

سرهنگ کارآگاه داوود فـرد گفت: از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهمین شدند دعوت می‌شود تا جهت پیگیری شکایات خود به اداره پنجم پایس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها