سومین دور مذاکره ظریف - کری در لوزان

عراقچی: هنوز برای پیش بینی زود است

وزیر خارجه انگلیس با اشاره به آغاز دور جدید مذاکرات هسته ای ایران عنوان داشت که شکست احتمالی این روند موجب بی ثبات تر شدن خاورمیانه می شود.
کد خبر: ۷۸۲۸۷۵
شکست مذاکرات موجب بی‌ثباتی بیشتر خاورمیانه می‌شود

فیلیپ هاموند گفت: شکست احتمالی مذاکرات اتمی جاری با ایران، به معنای ایجاد خاورمیانه‌ای «به طور اساسی» بی‌ثبات‌ تر و درگیر شدن کشورهای آن در رقابتی تسلیحاتی خواهد بود.

گفته‌های هاموند که توسط دفتر وزارت خارجه انگلیس منتشر شده، در ساعات پایانی روز پنجم فروردین ماه و ساعاتی پیش از آغاز مذاکرات تازه ایران و آمریکا در لوزان سوئیس مطرح شده است؛ مذاکراتی که محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران، آن را «بسیار حساس» توصیف کرده و جان کری، وزیر خارجه آمریکا، در مورد آن گفته است در صورت شکست گفتگوها، «رژیم تحریم‌ها دچار فروپاشی می‌شود».

بر اساس اظهارات اخیر وزیر خارجه انگلیس، ادامه راه فعلی، توافق میان طرف‌ ها را «در دسترس» قرار می‌دهد. برای رسیدن به توافق نوبت ایران است که انعطاف نشان دهد و تصمیمی قاطع بگیرد.

وزیر خارجه انگلیس بر گفته‌های پیشین خود و مقام‌های ارشد قدرت‌های غربی درگیر مذاکره با ایران تاکید کرده است که «بهتر است توافقی نداشته باشیم تا اینکه به توافق بدی برسیم».

هاموند پس از این تاکید دوباره، سخنان خود را اینطور ادامه داد: ولی باید در مورد جایگزین احتمالی، چشمان خود را باز کنیم. نرسیدن به توافق به معنی محدود نشدن غنی‌ سازی [روانیوم، محدود نشدن توسعه و تحقیقات اتمی و دسترسی نداشتن به ابزار مستقل رصد و راستی آزمایی فعالیت‌ های ایران است.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها