ارتش یمن با حمایت کمیته های مردمی انصارالله وارد شهر عدن شد و کمی پیش از آن عبد ربه منصور هادی رییس جمهور مستعفی یمن مجددا از این شهر گریخت.
کد خبر: ۷۸۲۷۶۸
ورود ارتش یمن به عدن و فرار منصور هادی

به گزارش جام جم آنلاین، شبکه المنار در خبری فوری اعلام کرد که صبح امروز ارتش یمن با حمایت کمیته های مردمی انصار الله وارد شهر عدن شد؛ شهری که چند روز پیش عبد ربه منصور هادی رییس جمهور مستعفی یمن از صنعا گریخت و در آن پناه گرفت.

اما ظاهرا پیشروی های دیروز و امروز کمیته های مردمی انصارالله با حمایت یگان هایی از ارتش باعث شد که منصور هادی پیش از ورود انقلابیون به یمن، دوباره تصمیم به فرار بگیرد.

منابع رسانه ای گفتند ارتش یمن و کمیته های مردمی از سمت شبوه وارد منطقه خلیج عدن شده اند و سرتیپ محمود صبیحی وزیر دفاع عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن و برادر هادی به نام ناصر هادی را بازداشت کرده اند.

این در حالی است که منصور هادی پیش از این گفته بود که عدن (زادگاه خود) را تا اطلاع ثانوی پایتخت یمن می داند و حتی برخی کشورهای مخالف پیروزی انقلابیون یمنی سفارتخانه های خود را از صنعا به عدن منتقل کرده بودند.

اما دولت در فرار منصور هادی مستعجل بود و اکنون انقلابیون وارد عدن شده اند.

شبکه تلویزیونی العالم اعلام کرد هواپیمای حامل عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور فراری یمن فرودگاه عدن را به سمت جیبوتی ترک کرد.

پیش از این گفته می شد که منصور هادی و خانواده اش به حضر موت گریخته اند و برخی منابع هم می گویند او راه عربستان سعودی را در پیش گرفته است.

همچنین الحدث نیوز گزارش داد که ساکنان شهر عدن در حال مسلح شدن هستند اما توضیحی نداد که کدام طرف نزاع در حال تسلیح شدن است.

در همین حال، منابع نظامی یمن اعلام کردند نیروهای مخالف رئیس جمهور فراری این کشور روز چهارشنبه پایگاه هوایی العند واقع در نزدیکی شهر عدن را به تصرف خود درآوردند.

نیروهای جنبش انصارالله با تصرف پایگاه العند که بزرگ ترین پایگاه هوایی یمن است، بیش از پیش بر جنوب یمن مسلط شدند.

پیش از این نظامیان آمریکایی در پایگاه العند مستقر بودند اما هفته گذشته آن را تخلیه کردند و نیروهای وفادار به رئیس جمهور یمن در آن مستقر شدند. این پایگاه هوایی در یک نقطه راهبردی قرار دارد و پس از درگیریهای محدود میان شبه نظامیان جنبش انصارالله با نیروهای وفادار به ریاست جمهوری یمن، سقوط کرد.

یک منبع نظامی اعلام کرد نیروهای مخالف ریاست جمهوری یمن پس از تصرف پایگاه العند به پیشروی های خود به طرف جنوب ادامه میدهند.

جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها