لحظه تحویل سال و تقویم سال جدید چگونه محاسبه و نشر می‌شود؟

ما و دقیق‌ترین تقویم جهان

امروزه می‌توان از نرم‌افزارهایی برای محاسبه لحظه تحویل سال استفاده کرد. این نرم‌افزارها به گونه‌ای طراحی شده است که حتی اگر تخصص لازم برای این کار را نداشته باشید باز هم می‌توانید براحتی از آن استفاده کنید. فقط کافی است با الفبای نجومی و تقویم آشنایی مختصری داشته باشید.
کد خبر: ۷۸۲۷۳۱
لحظه تحویل سال را محاسبه کنید

یکی از نرم‌افزارهایی که می‌توان به کمک آن لحظه تحویل سال را محاسبه کرد، Accurate time نام دارد که می‌توانید آخرین نسخه آن را از نشانی اینترنتی http://accurate ـ times.software.informer.com./

دریافت کنید. پس از نصب و راه‌اندازی و مشخص‌کردن مکان خود در نرم‌افزار، روی گزینه Sun Moon Ephemeris کلیک کنید سپس در کادر محاوره‌ای که باز می‌شود در بخش Object، Sun را انتخاب کنید؛ Time Reference را روی Local UT1 و Location Reference را روی Geocentric تنظیم نمایید.

آن‌گاه بازه‌ زمانی یک‌روزه‌ای از 20 تا 21 مارس 2015 در بخش Start و End Local Time انتخاب کنید. سپس Increment را روی عدد یک بگذارید و مبنای زمانی را بر اساس ساعت انتخاب کنید سپس رویCalculate کلیک کنید تا نتایج محاسبات در یک فایل Notepad نمایش داده شود.

در میان نتایج جستجو کنید و ببینید در چه بازه زمانی، میزان Longitude یا طول دایره‌البروجی خورشید به 360:00:00 یا 00:00:00 نزدیک‌تر است.

این عدد نمایانگر رسیدن خورشید به نقطه اعتدال بهاری است. با استخراج این بازه زمانی، دوباره یک بازه زمانی در تاریخ مورد نظری که استخراج کرده­ اید در بخش Start و End Local Time انتخاب کنید سپس Increment را روی عدد یک بگذارید و این بار مبنای زمانی را روی دقیقه انتخاب کنید. داده‌های جدیدتری در فایل Notepad به دست خواهید آورد که بر حسب دقیقه، شما را به استخراج لحظه تحویل سال نزدیک‌تر می‌کند.

بار دیگر و با دقت زمانی بیشتر و بر حسب دقیقه در بخش Start و End Local Time محاسبات در Notepad را استخراج کنید و بعد با قرار دادن Increment بر مبنای زمانی ثانیه، با دقت ثانیه می‌توانید لحظه‌ تحویل سال را محاسبه کنید.

در این حالت خواهید دید که تعداد زیادی زمان بر حسب ثانیه دارید که در آنها مقدار Longitude، عدد 360:00:00 یا 00:00:00 را نشان می‌دهد.

زمانی که نخستین داده 00:00:00 را برای Longitude یا طول جغرافیایی خورشید نشان می‌دهد، زمان تحویل سال و رسیدن مرکز قرص خورشید به نقطه اعتدال بهاری در نظر گرفته می‌شود.

میزان دقت نرم‌افزارهای مختلف در محاسبه لحظه تحویل سال متفاوت است و بدیهی است که این نرم‌افزار هم نمی‌تواند بدون خطا باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها