سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد : نقشه های پیش یابی هواشناسی بیانگر ورود سامانه فعال از اواخر سه شنبه (شب گذشته) از غرب کشور است که بارش باران ، برف ، رعد و برق را در 21 استان به دنبال داشته و در برخی از استانها نیز پدیده وزش باد را به همراه دارد .
کد خبر: ۷۸۲۷۰۸
باران، برف و رگبار 21 استان کشور را دربر می گیرد

گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان هواشناسی کشور حاکی است ، استان های آذربایجان شرقی ، غربی و اردبیل برای روز چهارشنبه پنجم فروردین ماه بارش باران ، برف و وزش باد خواهند داشت و استان اصفهان نیز نیمه ابری ، ابری با احتمال بارش مورد انتظار است .

همچنین آسمان استانهای البرز و ایلام نیمه ابری ، رگبار و رعد و برق خواهند داشت و در استان بوشهر آسمان کمی ابری و همراه با وزش باد پیش بینی شده است .

سازمان یاد شده برای استان تهران امروز آسمان نیمه ابری، بتدریج ابری را پیش بینی کرده و در چهارمحال و بختیاری شرایط نیمه ابری با بارش پراکنده مورد انتظار است .

استانهای خراسان جنوبی ، رضوی و شمالی به ترتیب برای روز چهارشنبه آسمان قسمتی ابری با وزش باد ، وزش باد و بارش پراکنده ونیمه ابری با رگبار و رعد وبرق پیش بینی شده است .

خوزستان آسمان قسمتی ابری ، ابری با احتمال بارش دارد ، استان زنجان بارش باران و برف و وزش باد را همراه خواهد داشت .

استان های سمنان ، سیستان و بلوچستان و فارس به ترتیب نیمه ابری با بارش پراکنده ، کمی ابری با وزش باد و نیمه ابری همراه با رگبار و رعد و برق پیش بینی شده است .

آسمان قزوین ، قم و کردستان برای روز جاری به ترتیب نیمه ابری با بارش پراکنده ، نیمه ابری ، رگبار و رعد وبرق و نیمه ابری ، رگبار و رعد وبرق مورد انتظار است .

استان های کرمان، کرمانشاه ، کهگیلویه وبویراحمد و گلستان به ترتیب امروز آسمان کمی ابری با وزش باد و نیمه ابری همراه با رگبار و رعد وبرق دارند .

استان گیلان آسمان نیمه ابری با بارش باران وبرف ، لرستان نیمه ابری ،ابری با احتمال بارش و برای مازندران آسمانی نیمه ابری با بارش باران و برف پیش بینی شده است .

برپایه این گزارش استان های مرکزی ، هرمزگان ، همدان و یزد نیز در روز چهارشنبه به ترتیب آسمان نیمه ابری ، رگبار و رعد وبرق ، کمی ابری با وزش باد ، نیمه ابری با رگبار و رعد وبرق و کمی ابری با وزش باد مورد انتظار است .

سازمان مزبور به هموطنان توصیه کرد برای تردد در مسیرهای کوهستانی و گردنه ها و اقامت در حاشیه رودخانه ها، تدابیر لازم اتخاذ شود تا ضمن حفظ ایمنی از آسیب های احتمالی جلوگیری شود. (ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها