افتتاح عملیات تولید گاز از فاز 11 میدان پارس جنوبی

آیت الله رئیسی وارد شهرستان عسلویه شد

مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران خبر داد:

افتتاح فازهای 15 و 16 پارس جنوبی تا خردادماه

مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران گفت: فازهای 15 و 16 پارس جنوبی تا خردادماه امسال افتتاح می‌شوند.
کد خبر: ۷۸۲۶۸۴
افتتاح فازهای 15 و 16 پارس جنوبی تا خردادماه

رکن‌الدین جوادی امروز با اشاره به افتتاح فاز 12 پارس جنوبی اظهار داشت: افتتاح این فاز در شرایط تحریم نشان داد که توانمندی ایران در صنعت نفت بسیار بالاست و امیدواریم این روند موفقیت‌آمیز تداوم داشته باشد.

وی افزود: برای راه‌اندازی فاز 12 پارس جنوبی تلاش شبانه‌روزی صورت گرفته و بر اساس آمار موجود بیش از 148 میلیون نفر ساعت کار مستقیم در این پالایشگاه عظیم انجام شده است.

مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران خاطرنشان کرد: در اجرا و تکمیل این فاز، مسایل زیست محیطی مورد تاکید موکد مسئولان ارشد صنعت نفت قرار داشت و براساس برآوردهای صورت گرفته، فاز 12 پاک‌ترین فاز پارس جنوبی محسوب می‌شود.

جوادی تصریح کرد: تکمیل فازهای باقیمانده پارس جنوبی و وارد مدار کردن این فازها از اساسی‌ترین اولویت‌های صنعت نفت است که تاکنون در این راستا اقدامات قابل توجهی انجام شده است.

وی از تکمیل و افتتاح فازهای 15 و 16 تا خردادماه امسال خبر داد و گفت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته کمتر از 90 روز آینده فازهای 15 و 16 نیز تکمیل و وارد مدار تولید می‌شوند.

معاون وزیر نفت یادآور شد: نظارت دقیقی بر روند اجرای فازهای در دست اجرا انجام می‌شود و به فضل خدا در موعد مقرر شاهد راه‌اندازی فازهای جدید نیز باشیم. (فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها