همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه (س)، جمعی از عاشقان و عزاداران فاطمی با تجمع در میدان هفت تیر به عزاداری پرداختند.
کد خبر: ۷۸۲۶۳۰
تجمع عزاداران فاطمی در میدان هفت تیر

به گزارش خبرگزاری صداوسیما ، در این مراسم با حضور هیئت های مذهبی ، مداحان اهل بیت(ع) به ذکر مصائب و مناقب شخصیت والای ام الائمه حضرت صدیقه کبری سلام الله علیها پرداختند و نوحه سرایی کردند.

ایران اسلامی دیشب و در شب شهادت حضرت صدیقه طاهره، فاطمه زهرا (سلام ا.. علیها) سیاهپوش و غرق ماتم بود.

حرم‌های مطهر امام رضا(ع) ، حضرت معصومه(س)، عبدالعظیم حسنی و احمد بن موسی (علیهم السلام) میزبان عاشقانی بود که در غم دردانه هستی و سرور بانوان اهل بهشت به سوگ نشسته بودند.

ارادتمندان اهل بیت عصمت و طهارت دیشب و امروز با تشکیل دستـه های سینه زن و نوحه سرا در مساجد ، تکایا و دیگر محافل مذهبی در غم شهادت صدیقه کبری (س) عزاداری و سوگواری می کنند.

مردم مؤمن و خداجو از دیشب و امروز در صفوفی منظم در حالی که لباس مشکی بر تن کردند در بقاع متبرکه و مساجد مختلف با برافراشتن پرچم سیاه به نشانه عزا بر سر در مغازه ها، مساجد و حسینیه ها و برپایی مجالس عزاداری به یاد شهادت مظلومانه بزرگ بانوی عالم ، ام ابیها حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها به سوگ نشسته اند.

سخنرانان در این محافل با روایت زندگی و مبارزات حضرت فاطمه زهرا (س) از بصیرت و اعتقاد خالصانه اش به ولایت سخن می گویند.

هیئت های مذهبی و دسته های عزادار با حضور در حرم های مطهرامام رضـا علیه السلام، کریمه اهل بیت حضرت معصومه (س) و آستان مقدس احمدی و محمدی این مصیبت را به حضرت ولی عصر (عج) تسلیت می گویند.

اجتماع بزرگ عزاداران فاطمی در مراکز اصلی شهرها با حضور هیئتها و زائران عزاداران از صبح امروز آغاز شد و عزاداران با ذکر مصیبت و عزاداری ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) اقامه عزا می کنند.

جوانان نیز در مسیر عزاداران و خیابان های منتهی به حرم های مطهر با برپایی ایستگاه های صلواتی از سوگواران پذیرایی می کنند و ارادت خود را به خاندان اهل بیت نشان می دهند.

قرائت خطبه فدکیه ، سخنرانی مذهبی ، مرثیه سرایی ، شمع گردانی خدام حرم های مطهر و عزاداری ذاکران اهل بیت (ع) ، اوج تجلی نجواهای عاشقانه و زمزمه های عارفانه شیعیان آل نبی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها