دبیرکل سازمان ملل خطاب به اسرائیل:

درآمد مالیاتی فلسطینیان را آزاد کنید

دبیر کل سازمان ملل متحد، روز جمعه از نخست‎وزیر اسرائیل خواست درآمدهای مالیاتی فلسطینیان را که از ماه ژانویه توسط این رژیم بلوکه شده است، آزاد کند.
کد خبر: ۷۸۲۳۱۹
درآمد مالیاتی فلسطینیان را آزاد کنید

سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای اعلام کرد «بان کی‌مون» دبیر کل این سازمان طی گفت‌وگویی تلفنی با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، پیروزی اخیر وی در انتخابات کنست (پارلمان اسرائیل) را تبریک گفت.

بر اساس این بیانیه، دبیر کل سازمان ملل متحد به نتانیاهو تأکید کرد راه حل دو کشور تنها راه برای پیشرفت مذاکرات به اصطلاح صلح است و از او خواست تعهد اسرائیل در حمایت از این هدف را تایید کند.

نتانیاهو طی روزهای اخیر دیدگاه‌​های متفاوتی درباره این موضوع بیان کرده است. او قبل از انتخابات با تشکیل کشور فلسطینی اعلام مخالفت کرده بود ولی روز جمعه در گفت‌وگو با رادیویی آمریکایی اعلام کرد موضع خود را تغییر نداده ولی شرایط برای تشکیل یک کشور فلسطینی فراهم نشده است.

طبق بیانیه سازمان ملل متحد، بان کی‌مون همچنین از نخست‌وزیر اسرائیل خواست پرداخت درآمدهای مالیاتی را به تشکیلات خودگردان فلسطین از سر بگیرد.

رژیم صهیونیستی، ژانویه گذشته در واکنش به اقدام رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در امضای معاهده پیوستن تشکیلات خودگردان به دادگاه لاهه و دیگر نهادهای بین‌المللی، 127 میلیون‌ دلار از مالیات فلسطینی‌ها را بلوکه کرد.

بان کی مون همچنین بر آمادگی خود برای همکاری با کابینه جدید رژیم صهیونیستی تاکید کرد. (تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها