بارش نرمال در بهار ۹۴ بوده است

کم بارش ترین استان ها در سال گذشته

رئیس پلیس راه راهور خبر داد:

برف و باران در محورهای 20 استان ایران

رئیس پلیس راه راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از بارش برف در محورهای پنج استان و بارش باران در ۱۵ استان کشور خبر داد.
کد خبر: ۷۸۲۲۸۰
برف و باران در محورهای 20 استان ایران

سرهنگ محمدحسین حمیدی با اشاره به آخرین وضعیت ترافیک محورهای کشور، گفت: برابر آخرین اخبار دریافتی ترافیک در ابتدای محور کرج - چالوس (میدان امیرکبیر تا سد کرج) سنگین گزارش شده است.

وی افزود: در محورهای کرج چالوس (از تونل شماره پنج به سمت مرزن آباد)، هراز (آبعلی تا امزاده هاشم و محدوده های آب اسک، پلور، ‌گزنک، ‌لاریجان و سه راهی لاسم)، فیروزکوه (محدوده شیرگاه)، استان البرز (باند شمالی آزادراه کرج - قزوین از ترمینال شهید کلانتری تا پل مهرشهر)، اصفهان (محورهای اصفهان - کاشان و اصفهان - شیراز)، خراسان رضوی (ورودی و خروجی های شهر مشهد)، زنجان (محورهای زنجان - تبریز و زنجان - قزوین)، گیلان (محور رشت - قزوین محدوده منجیل و رودبار) و سمنان (محور سمنان - دامغان) نیمه سنگین گزارش شده است.

رئیس پلیس راه راهور ناجا با هشدار به رانندگان مبنی بر رعایت سرعت مطمئنه و عدم سبقت غیرمجاز گفت: در زمان بارندگی به دلیل سُرخوردگی خودرو، شتاب آن تغییر می کند و همین امر موجب می شود که راننده و سرنشینان در معرض خطر تصادف قرار بگیرند.

سرهنگ حمیدی از رانندگان خواست حتما تجهیزات زمستانه مانند زنجیر چرخ به همراه داشته باشند و پیش از ورود به جاده از پر بودن بنزین خودرو خود اطمینان حاصل کنند.

رئیس پلیس راه راهور ناجا از رانندگان و مسافران خواست برای اطلاع از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی و نیز امدادرسانی به مصدومان حوادث احتمالی با شماره تلفن‌های 88255555 و 120، تماس بگیرند.

سازمان هواشناسی نیز اعلام کرد: در استانهای مازندران (ارتفاعات محور کرج - چالوس)، اردبیل (محورهای مرادلو و مشکین شهر)، چهارمحال و بختیاری (گردنه های چری و شاه منصوری)، لرستان (گردنه زالیان)، مرکزی (محورهای توره به بروجرد و ازنا) بارش برف گزارش شده است.

همچنین در استانهای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اصفهان، زنجان، کهگیلویه و بویراحمد، مازندران، کردستان، بوشهر، قزوین، قم، کرمان، گیلان، لرستان، همدان و خوزستان بارش باران گزارش شده است.

مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی نیز از ادامه بارندگی در استانهای غربی تا فردا عصر خبر داد.

احد وظیفه با بیان اینکه در برخی ارتفاعات شمالی و البرز میانی بارش ها به صورت برف است، افزود: این سامانه به تدریج از شرق کشور خارج می شود و دوباره سامانه جدید وارد کشور می شود.(خبرگزاری صدا و سیما)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها