خبرگزاری تسنیم نوشت: علی یونسی، به‌دلیل اظهارات حاشیه‌ساز اخیر خود، روز سه‌شنبه (دیروز) به دادگاه ویژه روحانیت احضار شد و مورد بازپرسی قرار گرفت.
کد خبر: ۷۸۱۶۵۰
احضار یونسی به دادگاه ویژه روحانیت

بر اساس این گزارش، یونسی اخیرا گفته بود: اکنون عراق نه فقط حوزه تمدنی نفوذ ماست، بلکه هویت، فرهنگ، مرکز و پایتخت ماست و این مساله هم برای امروز و هم برای گذشته است.

این اظهارات باعث شد که رسانه‌های غربی و رسانه‌های عربی مخالف جمهوری اسلامی ایران درباره پروژه‌های ایران‌هراسی، این قسمت از سخنان او را برجسته کرده تا مسئولان عراقی نسبت به این گفته‌ها واکنش نشان دهند البته یونسی بعدا اظهارات خود را تصحیح کرد.

دادستان تهران: 9 نفر در پرونده داروهای غیرمجاز چشم دستگیر شدند

دادستان عمومی و انقلاب تهران از دستگیری و بازداشت 9 نفر به اتهام اهمال منجر به عفونت چشم و نابینایی تعدادی از شهروندان در دو مرکز درمانی تهران خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، دادستان تهران با اعلام این مطلب افزود: این دادستانی بلافاصله پس از اطلاع از وقوع حادثه، سرپرست دادسرای جرایم پزشکی را مامور کرد تا ضمن بازدید از این مراکز درمانی، بررسی لازم را صورت دهد؛ بر همین اساس، با ارجاع پرونده به بازپرس، از متهمان تحقیق شد؛ از منازل برخی از آنان و مراکز درمانی مربوط، بازرسی شد و مقادیری اقلام دارویی غیرمجاز که موجب صدمه‌های فوق‌الذکر شده بود، کشف شد. وی اعلام کرد: علاوه بر 9 نفری که در این باره بازداشت شده‌اند، از شش نفر دیگر متهمان تحقیق شده است؛ و اکنون متهمان با صدور قرار وثیقه و تامین آن، آزاد شدند. حسب گزارش‌های واصله، با پیگیری‌های قضایی از یکی از بیمارستان‌های دیگر تهران که‌ چند نفر از بیماران به نحو مشابه صدمه دیده‌ بودند، مقادیری اقلام دارویی غیرمجاز کشف شد؛ بازپرس پرونده، در حال رسیدگی به این موضوع است.

عباس جعفری‌ دولت‌آبادی اعلام کرد: برای برخی از مسئولان مرتبط با امور بهداشت و سلامت که در این زمینه اهمال و سهل‌انگاری کرده‌اند، پرونده قضایی تشکیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: دادستانی با تمام جرایم مربوط به حوزه سلامت و بهداشت عمومی به طور قاطع برخورد خواهد کرد.

حمایت آمریکایی‌ها از مذاکره با ایران

تازه‌ترین نظرسنجی سی.ان.ان در آمریکا نشان می‌دهد 68 درصد آمریکایی‌ها موافق مذاکرات ایران و آمریکا هستند و فقط 29 درصد با آن مخالفت کرده‌اند.

به گزارش آنا و به نقل از سی‌.ان.‌ان، نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد 49 درصد آمریکایی‌ها معتقدند نویسندگان نامه 47 سناتور به ایران ‌زیاده‌روی کرده‌اند. حدود 39 درصد گفته‌اند که این نامه به تلاش‌های آمریکا برای دور کردن ایران از توسعه سلاح‌های هسته‌ای آسیب می‌زند. 12 درصد نیز گفته‌اند نظر خاصی درباره این نامه ندارند.

سی.ان.ان اعلام کرده 77 درصد دموکرات‌ها و 65 درصد جمهوریخواهان از مذاکرات مستقیم دیپلماتیک با ایران حمایت کرده‌اند. 64 درصد حامیان حزب مستقل نیز با این مذاکرات موافق بوده‌اند.

رایزنی خرازی در مسکو

سیدکمال خرازی، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی که مسئولیت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های علوم شناختی را نیز به‌عهده دارد، دیروز با هدف دیدار با دستیار علمی رئیس‌جمهور و دیگر مقامات روسی به مسکو سفر کرد.

به گزارش فارس، سفر وزیر پیشین امور خارجه کشورمان تا اول فروردین 1394 ادامه خواهد داشت. او در این سفر با آندری فورسنکو (دستیار علمی رئیس‌جمهور)، ایگور ایوانف (وزیر خارجه پیشین و رئیس شورای روابط بین‌الملل روسیه)، لئونید رشتنیکوف (رئیس موسسه مطالعات استراتژیک روسیه) و ویتالی نائومکین (رئیس موسسه شرق‌شناسی آکادمی علوم روسیه) هم دیدار خواهد کرد.

هفته آینده، زمان بررسی طرح نظارت کنگره بر توافق

باب کورکر، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا می‌گوید طرح نظارت کنگره بر توافق هسته‌ای بین ایران و گروه 1+5 هفته آینده به بحث گذاشته می‌شود.

به گزارش فارس، سنا می‌خواهد هفته آینده، بیست و پنجم مارس یعنی یک روز بعد از ضرب‌الاجل تفاهم سیاسی ایران و گروه 1+5 طرح نظارت کنگره بر توافق هسته‌‌ای ایران را به جریان بیندازد. این در حالی است که دنیس مک‌دانوف، رئیس دفتر رئیس‌جمهور پیش از این در نامه‌ای به کورکر هشدار داده بود پیشبرد این طرح می‌تواند مانع هر گونه توافق با ایران شود.

ترکش‌های حضور در اجلاس «پکن+20»

مولاوردی، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: هنوز ترکش‌های حضور هیات ایرانی در اجلاس کمیسیون مقام زن (پکن+20) ادامه دارد.

وی درباره واکنش‌ها به تعداد اعضای هیات ایرانی اعزام شده به این اجلاس به خبرگزاری صداوسیما گفت: ‌دو نفر از وزارت خارجه و دو خانم نماینده حضور یافتند و با وجود این‌که از سازمان‌های مردم‌نهاد 40 تا 50 نفر پیش‌بینی کرده بودیم، تعداد آنان به 15 نفر هم نرسید.

همچنین ایرنا به نقل از مولاوردی نوشت: برخی درباره سفر به نیویورک برای شرکت در کمیسیون مقام زن از عبارت لشکرکشی زنان به سرزمین شیطان یاد کردند، در حالی‌که این افراد هنوز فرق بین لشکر و گروهان را نمی‌دانند.

هراس نیروی دریایی آمریکا از قدرت ایران

نیروی دریایی آمریکا در گزارش راهبرد مشارکتی خود در قرن ۲۱ به قدرت ایران در خلیج‌فارس اشاره کرده و نوشته «ایران در حال توسعه توانایی‌های فزاینده‌اش برای بستن تنگه‌ هرمز در صورت ضرورت است».

براساس گزارش فارس و به نقل از نیروی دریایی آمریکا، بسته شدن تنگه‌هرمز می‌تواند پیامدهای منفی برای آمریکا و جهان به‌وجود آورد و «اخلال در عرضه انرژی خیلی سریع و به طرز چشمگیری می‌تواند به اقتصاد جهانی آسیب وارد کند.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها