سخنگوی وزارت کشور از شناسایی حداقل۱۰ نفر از عوامل اصلی حادثه اخیر شیراز در حمله به علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خبر داد.
کد خبر: ۷۸۱۴۸۵
شناسایی ۱۰نفر از عوامل اصلی حادثه شیراز

حسینعلی امیری با تبیین نتایج تحقیقات هیات ویژه بررسی حادثه شیراز گفت: این هیات به سرپرستی معاون امنیتی ـ انتظامی وزیر کشور دیروز به شیراز اعزام شد و در اجرای دستور رییس جمهور و آقای رحمانی فضلی بررسی‌های میدانی و تحقیقاتشان را درباره سه برهه زمانی قبل، حین و پس از واقعه انجام دادند.

وی افزود: اعضای این هیات همچنین با مقامات استان فارس که می توانند در کشف حقیقت راهگشا باشند دیدار و گفتگو کردند و شورای تأمین استان فارس با حضور هیات اعزامی تشکیل جلسه داد و ابهامات و پرسش های مطرح درباره ضرب و شتم آقای مطهری بررسی شد.

امیری گفت: همچنین مستنداتی مانند فیلم ها و عکس هایی که در اختیار هیات اعزامی بود با شرایط محیطی و محلی تطبیق داده شد و دست کم 10 نفر از عوامل اصلی این حادثه شناسایی شدند.

وی افزود:‌ در جلسه شورای تأمین استان فارس مقرر شد دستگاه قضایی و دادستان شهرستان شیراز کار احضار و تحقیق از عوامل اصلی شناسایی شده را آغاز کنند و در این چارچوب دستگاه‌های اطلاعاتی استان نیز با دادستان همکاری کنند.

قائم مقام وزیر کشور گفت: بررسی ها برای تعیین قصور یا تقصیر افراد دیگر حادثه شیراز در حال تکمیل است.

امیری افزود: هیات ویژه بررسی این حادثه، گزارش اولیه تحقیقات خود را به رییس شورای امنیت کشور ارائه کرد و وزیر کشور هم دیدگاه‌ها و راهنمایی‌های لازم را برای نهایی کردن گزارش ابلاغ کرد.

وی با بیان اینکه نتیجه بررسی‌ها با نظر وزیر کشور در اختیار مقامات ذی‌ربط قرار خواهد گرفت، گفت: با توجه به دستور قاطع رییس جمهور و عزم جدی وزیر کشور برای برخورد با عاملان، آمران و مباشران حادثه شیراز، این وزارتخانه مصمم به تکمیل سریع گزارش و برخورد قانونی با عوامل این حادثه است.

علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی روز دوشنبه گذشته برای سخنرانی در دانشگاه شیراز به این شهر سفر کرده بود، در فرودگاه شیراز با حمله افراد ناشناس مواجه شد. (خبرگزاری صدا و سیما)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
123 2
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
۰
۰
با سلام.
123 راست میگه از اسید پاش اصفهان چه خبر؟؟؟؟

نیازمندی ها