رشد اقتصادی در سال گذشته 3.8 درصد بود

سناریوهای اقتصادی دولت برای سال 94

صندوق بین المللی پول پیش‌بینی کرد:

افزایش ۵۳ میلیارد دلاری حجم اقتصاد ایران در سال ۹۴

صندوق بین المللی پول با پیش بینی افزایش ۵۳ میلیارد دلاری تولید ناخالص داخلی ایران در سال ۱۳۹۴ اعلام کرد ایران رتبه خود به عنوان نوزدهمین اقتصاد بزرگ دنیا را در این سال حفظ خواهد کرد.
کد خبر: ۷۸۱۳۹۴
افزایش ۵۳ میلیارد دلاری حجم اقتصاد ایران در سال ۹۴

صندوق بین المللی پول پیش بینی کرده است تولید ناخالص داخلی ایران بر اساس قدرت خرید در سال 2015 میلادی (که با اختلاف سه ماه با سال 1394 شمسی همپوشانی دارد) نسبت به سال قبل از آن 53 میلیارد دلار افزایش یابد و به 1336 میلیارد دلار برسد.

تولید ناخالص داخلی ایران بر اساس قدرت خرید در سال 2014 بالغ بر 1283 میلیارد دلار اعلام شده است.

بر اساس پیش بینی این نهاد بین المللی جایگاه ایران در رده بندی اقتصادهای بزرگ دنیا در سال 2015 تغییری نخواهد کرد و ایران نوزدهمین اقتصاد بزرگ دنیا در این سال خواهد بود. در سال پیش از آن نیز ایران نوزدهمین اقتصاد بزرگ دنیا شناخته شده بود.

بر اساس این گزارش، چین که در سال 2014 با کنار زدن آمریکا بزرگترین اقتصاد بزرگ دنیا شناخته شده است در سال 2015 نیز همچنان جایگاه اول را خواهد داشت. تولید ناخالص داخلی چین بر اساس قدرت خرید در این سال 19230 میلیارد دلار پیش بینی شده است.

آمریکا با تولید ناخالص داخلی 18286 میلیارد دلاری در رتبه دوم و هند با 7882 میلیارد دلار در رتبه سوم از این نظر قرار خواهند گرفت.

ژاپن نیز با تولید ناخالص داخلی 4916 میلیارد دلاری و آلمان با تولید ناخالص داخلی 3741 میلیارد دلاری به ترتیب رتبه های چهارم و پنجم را از این نظر به خود اختصاص خواهند داد.

پیش بینی شده است اقتصاد ایران در سال 2015 بزرگتر از کشورهایی مثل نیجریه، استرالیا، تایوان، مصر، هلند، امارات و ونزوئلا باشد.

ترکیه با تولید ناخالص داخلی 1586 میلیارد دلاری یک پله بالاتر از ایران و در رتبه هجدهمین اقتصاد بزرگ دنیا در سال 2015 قرار خواهد گرفت.(تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها