از سوی معاون اول رئیس جمهور:

ضوابط اجرایی قانون بودجه سال 94 ابلاغ شد

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این که اولین جلسه بعدی مجلس 16 فروردین ماه خواهد بود گفت: شورای نگهبان در نامه ای اصلاحات لایحه بودجه را پذیرفت و امروز این لایحه به دولت برای اجرا در سال 94 ابلاغ خواهد شد.
کد خبر: ۷۸۰۹۵۳
باهنر:شورای نگهبان لایحه بودجه را تایید کرد

محمدرضا باهنر در پایان جلسه علنی روز دوشنبه با بیان این که سال جاری سالی پرکار برای نمایندگان به خصوص در ماه های آخر بود گفت: در طی چند ماه گذشته دو تا سه لایحه مهم در مجلس به تصویب رسید و مجلس نیز انتظار دارد دولت در اجرای این قوانین دقت لازم را داشته باشد.

وی همچنین در پاسخ به تذکرات شفاهی برخی از نمایندگان درباره رسیدگی به مشکلات بازنشستگان صندوق فولاد کشور و فرهنگیان گفت: بازنشستگان و مستمری بگیران صندوق فولاد صدقه بگیر نیستند بلکه از صندوق بازنشستگی حقوق دریافت می کنند پس نام بردن آنها به عنوان صدقه بگیر کار صحیحی نیست.

نایب رییس مجلس همچنین درباره مشکلات بخش آموزش و پرورش نیز گفت: در بودجه انقباضی سال 94 حدود 3 هزار میلیارد تومان بودجه وزارت آموزش و پرورش افزایش پیدا کرد اما من شنیدم که قرار است به حقوق ستادی ها اضافه شود و معلمانی که در روستاها هستند چیز زیادی دریافت نخواهند کرد.

وی به دولت تذکر داد که درباره توزیع پول میان معلمان عدالت را رعایت کنند و گفت: این که گفته می شود رتبه حقوقی معلمان و فرهنگیان آموزش و پرورش از همه دستگاه ها پایین تر است این گونه نیست بلکه در دولت 4 تا 5 گروه دیگر وجود دارند که معدل حقوق آنها بسیار پایین تر از فرهنگیان آموزش و پرورش است پس معلمان نسبت به دیگر کارمندان دولت حقوق کمتری دریافت نمی کنند.

پیش از سخنان باهنر نوذر شفیعی نماینده ممسنی خواهان حل مشکل عشایر کشور، غلامرضا اسدالهی نماینده تربت جام خواهان حل مشکل کشاورزان شد و به وزرای آموزش و پرورش، ارتباطات و فناوری اطلاعات، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و همچنین قوه قضاییه برای برخورد با متخلفان حادثه شیراز تذکر داد.

سید ناصر موسوی لارگانی نماینده فلاورجان نیز در تذکری به رییس جمهوری خواهان پیدا کردن مسببان منحرف کردن مسیر آب زاینده رود شد و به وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره بازنشستگان صنعت فولاد، وزیر آموزش و پرورش درباره بازنشستگان و حقوق فرهنگیان، وزیر اقتصاد و دارایی درباره مشکلات طلبکان بیمه توسعه و وزیر راه و شهرسازی برای انتصاب های سیاسی و جناحی در استان اصفهان تذکر داد.

علی ایرانپور نماینده مبارکه نیز در تذکرات شفاهی جداگانه به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره حقوق و مستمری بازنشستگان صنعت فولاد، سازمان محیط زیست برای رسیدگی به مسایل زیست محیطی در استان اصفهان، وزیر راه و شهرسازی درباره انتصاب های سیاسی و جناحی در این استان، صنعت، معدن و تجارت برای حمایت نکردن از صنایع در استان اصفهان تذکر داد. وی همچنین از قوه قضاییه برای صدور حکم آقازاده تشکر کرد.

قاسم احمدی لاشکی نیز در تذکری گفت: سفره نظام باید برای همه باز باشد و معلمان نباید نسبت به دیگر کارکنان دولت حقوق کمتری دریافت کنند.

وی درباره جذب معلمی در این وزارتخانه که قرار است طی آزمونی در سراسر کشور انجام شود گفت: ما مجوز استخدام 5 هزار نفر را به وزارت آموزش وپرورش برای این داده ایم که نیروهای خرید آموزشی، پیش دبستانی و یا شرکتی جذب شوند ولی این درست نیست که آزمون همگانی باشد و همه بتوانند در این آزمون حضور پیدا کنند.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها