حوادث همدان؛ طرح پایش و غربالگری

آزادی ۵۶ زندانی در استان همدان

13 باند سرقت در عملیات پلیس دستگیر شدند

ولخرجی ‌ماموران قلابی برای همسرانشان

رئیس پلیس تهران از دستگیری اعضای 13 باند سرقت در عملیات پلیس در آستانه تعطیلات نوروز خبر داد که در یکی از باند‌ها اعضای شبکه برای همسران خود خودرو و ماشین‌های گرانقیمت می‌خریدند.
کد خبر: ۷۸۰۸۴۷
ولخرجی ‌ماموران قلابی برای همسرانشان

به گزارش جام‌جم، سردار حسین ساجدی‌نیا دیروز در جمع خبرنگاران در تشریح این عملیات گفت: 82 نفر از سارقان حرفه‌ای که در قالب 13 باند فعالیت می‌کردند، به دست کارآگاهان پلیس آگاهی تهران دستگیر شدند. 13 نفر از دستگیر شدگان اعضای باندی بودند که چهار نفرشان زن هستند و در زمینه جعل سند فعالیت می‌کردند. متهمان با پرسه‌زنی در اطراف مراجع قضایی و به بهانه آزادی زندانی با سند‌های جعلی کلاهبرداری می‌کردند.

وی با اشاره به این‌که 70 درصد دستگیرشدگان سابقه‌دار هستند، اظهار کرد: اعضای چهار باند سرقت خانه، هفت عضو باند ماموران قلابی و سه باند کیف‌قاپی در میان دستگیرشدگان هستند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از کشف 36 تن انواع مواد محترقه در تهران خبر داد و گفت: تاکنون حادثه خاصی در خصوص انفجار مواد محترقه در تهران نداشتیم و از پدر و مادرها می‌خواهیم در این ایام نظارت بیشتری بر فرزندان خود داشته باشند.

وی تاکید کرد: ممنوعیت اجرای مراسم چهارشنبه‌سوری در خیابان‌های اصلی پایتخت به قوت خود باقی است و مأموران پلیس با کسانی که باعث سلب آسایش مردم شوند، برخورد کرده و این افراد با حکم قضایی تا پایان تعطیلات در بازداشت خواهند بود.

ساجدی‌نیا اعلام کرد: خودروهای هنجارشکن و خودروهایی که در سطح معابر و اتوبان‌ها اقدام به پرتاب مواد محترقه ‌کنند، متوقف و به پارکینگ منتقل می‌شوند.

وی اضافه کرد: تا روز سه‌شنبه مالکان خودروهایی که منع قضایی نداشته باشند، می‌توانند به ستادهای ترخیص پلیس مراجعه و بعد از طی روند قانونی، اقدام به ترخیص خودروی خود کنند.

شکار اتباع خارجی مقابل سفارتخانه‌ها

در عملیات پلیس آگاهی تهران اعضای باند سارقان مامورنما که به صورت خانوادگی فعالیت می‌کردند نیز دستگیر شدند.

اعضای این باند، با سرقت از اتباع خارجی برای همسران خود، خانه و خودروهای مدل بالا خریده بودند.

در محوطه پلیس آگاهی، گفت‌وگویی با سرکرده این باند داشتیم که در ادامه می‌خوانید.

چند وقت است سرقت می‌کنید؟

از مهر امسال سرقت‌های خود را آغاز کردیم و در این مدت مرتکب ده‌ها فقره سرقت شدیم.

درباره شگردتان توضیح بدهید.

تحت عنوان مامور و به روش‌های مختلف سرقت‌های خود را انجام می‌دادیم. در اطراف سفارتخانه کشورهای ترکیه، چین مصر، عراق و روسیه پرسه می‌زدیم و با شناسایی اتباع خارجی، خود را مامور پلیس معرفی و به بهانه بازرسی اقدام به سرقت ارز و مدارک آنها می‌کردیم. گاهی نیز با شناسایی اتباع غیرمجاز افغان به بهانه اقامت غیرقانونی از آنها اخاذی می‌کردیم.

در هر سرقت چقدر به دست می‌آوردید؟

متفاوت بود. برای مثال در یکی از سرقت‌ها، 11هزار دلار به دست آوردیم. گاهی اوقات قربانیان شک می‌کردند و ما فقط می‌توانستیم کف‌زنی کنیم.

با پول‌های باد آورده چه می‌کردید؟

برای همسران خود خانه و خودروهای مدل بالا می‌خریدیم. ما سابقه‌دار بودیم و اگر یک دفعه وضع مالی‌مان خوب می‌شد، پلیس به ما شک می‌کرد.

اسلحه را از کجا آوردید؟

ما فقط یک سلاح داشتیم.

اما از مخفیگاهتان دو اسلحه کشف شد.

یکی از اسلحه‌ها متعلق به داماد آینده‌ام است که آن را به دخترم داده بود تا از آن مراقبت کند.

کجا دستگیر شدید؟

در خانه خود در شمال تهران.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها